کد مطلب: 

246068

برداشت 11 میلیون تومانی از حساب بانکی مادر برای خرید بازی آنلاین

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی عامل برداشت اینترنتی از حساب بانکی مادر یزدی خبر داد و گفت: عدم سواد‌رسانه‌ای و نظارت لازم بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی برای فرزندان می‌شود.
برداشت 11 میلیون تومانی از حساب بانکی مادر برای خرید بازی آنلاین

به گزارش سیتنا، سرهنگ "مرتضی ابوطالبی" رئیس پلیس فتا استان یزد در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی، پرونده اولیه تشکیل شد و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی پرینت صورت‌حساب بانکی شاکیه مشخص شد برداشت‌ها طی چند مرحله خرید‌اینترنتی توسط فرزند وی بوده است که در فرصت خواب عصرگاهی مادر، اقدام به خرید بازی کلش آف کلنز و پاک کردن پیامک‌های بانکی بر روی گوشی مادر نیز کرده است.    

این مقام مسئول گفت: به والدین و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم به دلیل محتوای نامناسب که در قالب برخی بازی‌ها آموزش داده می‌شود نسبت به استفاده فرزندان از بازی‌ها نظارت داشته و به جهت صیانت از فرزندان و خانواده همواره نوع بازی‌های مورد استفاده فرزندان را مد‌نظر قرار دهند.

سرهنگ ابوطالبی گفت: علاقه نوجوانان و جوانان به بازی‌های آنلاین  مسبب هیجانات کاذب و تلاش برای رسیدن به مراحل بالاتر می شود که  لازمه آن خرید بسته‌های اینترنتی است. از این‌رو والدین می‌بایست برای اقدامات نظارتی و مراقبتی برنامه‌ریزی کرده تا این مشکلات در آینده مسبب بر هم زدن کانون گرم خانواده نشود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا می‌باشد، گفت: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-02 09:20

افزودن دیدگاه جدید