کد مطلب: 

246060

فریب پیامکی کلاهبرداران به اسم سامانه‌ی همتا را نخورید! حساب بانکی‌تان خالی می‌شود

در حالی که سایت رسمی سامانه همتا https://hamta.ntsw.ir است، طی روزهای اخیر باز هم کلاهبرداران برای فریب و سوءاستفاده از بی‌اطلاعی برخی کاربران، پیامک‌هایی از سرشماره‌های مختلف به همراه لینک سایت‌های فیشینگ به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی ارسال می‌کنند؛ لذا از عموم مردم درخواست می‌شود تا نسبت به این نوع کلاهبرداری‌ها واقف باشند و به هیج عنوان وارد سایت‌های فیشینگ نشوند.
فریب پیامکی کلاهبرداران به اسم سامانه‌ی همتا را نخورید! حساب بانکی‌تان خالی می‌شود

به گزارش سیتنا، کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود یا ممکن است اطلاعات شخصی کاربران را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده کنند.

با گذشت ماه‌ها از اجرای طرح رجیستری، هنوز هم ارسال پیامک‌هایی به اسم همتا به همراه آدرس‌های جعلی و صفحه‌هایی که مانند سامانه همتا طراحی شده، ادامه دارد، اما هر بار به روشی دیگر صورت می‌گیرد.

پیش از این بارها اتفاق افتاده که پیامکی برای برخی افراد ارسال و از آنها خواسته شده جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، به سامانه‌ای مراجعه کنند و مبلغی را پرداخت کنند.

طی روزهای اخیر هم در یکی از جدیدترین نمونه‌های این کلاهبرداری، با هدایت کاربران به سایت‌های فیشینگ، اطلاعات را از آنها درخواست می‌کنند.

در همین حال پلیس فتا با ارسال پیامکی به کاربران تاکید کرده است که "پیامک ارسالی از سرشماره ... با محتوای "رجیستری تلفن همراه و ثبت دستگاه تلفن همراه در سامانه همتا" به قصدسرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، درصورت ورود به سایت معرفی شده،سریعاً نسبت به تغییر رمزهای کارت (بویژه رمزدوم) خود اقدام کنید".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-01 18:31

افزودن دیدگاه جدید