کد مطلب: 

246054

صندوق نوآوری اقدامات قابل توجهی در توسعه تکنولوژی و نوآوری انجام داده است

عضو هیات مدیره شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و رییس اتحادیه بازرگانان و صنعتگران جمهوری قرقیزستان از اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه توسعه تکنولوژی و نوآوری استقبال کرد.
صندوق نوآوری اقدامات قابل توجهی در توسعه تکنولوژی و نوآوری انجام داده است

به گزارش سیتنا، نخستین رویداد بین‌المللی مجازی ارائه نیاز فناورانه و نشست تجاری-تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و تجار و مدیران قرقیزستان در حوزه کشاورزی به صورت وبیناری و با حضور وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای زمین جمهوری قرقیزستان، سفیر ایران در جمهوری قرقیزستان، سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران، مشاور نخست وزیر در امور کشاورزی و محیط زیستی قرقیزستان و مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

دکتر ارکین بک چودویف وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان بر اهداف مشترک دو کشور تاکید کرد و گفت: دولت‌های قرقیزستان و ایران یک هدف مشترک برای توسعه و ارتقای سطح روابط اقتصادی دارند. همچنین توسعه روابط اقتصادی در حوزه کشاورزی از اولویت‌های برنامه دولت قرقیزستان است و ما علاقمند به توسعه هستیم.

وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان، حوزه های اولویت‌دار برای این کشور را شیلات و مکانیزه کردن کشاورزی عنوان کرد و گفت: ما در دولت بر توسعه حجم صادرات و واردات کالا بین دو کشور تاکید می‌کنیم و علاقمند به افزایش روابط علمی و فنی میان دو  کشور هستیم.

از تشکیل خانه تجارت مشترک میان ایران و قرقیزستان حمایت می‌کنیم

وی همچنین بر حمایت دولت این کشور از تشکیل خانه تجارت مشترک بین ایران و قرقیزستان تاکید کرد و گفت: این مرکز گام مهمی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

در ادامه دکتر دانیل ابرایف، مجری کنفرانس و عضو هیات مدیره شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و رییس اتحادیه بازرگانان و صنعتگران جمهوری قرقیزستان بر اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه توسعه تکنولوژی و نوآوری اشاره کرد و در مورد هدف از برگزاری این رویداد گفت: هدف از برگزاری این رویداد برقراری ارتباط مستقیم بین شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه کشاورزی و توسعه روابط اقتصادی دو کشور است.

در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی ایران، اقدامات بزرگی در حوزه توسعه تکنولوژی و نوآوری و همکاری با کشورهای دیگر انجام داده است به همین دلیل از همکاری در حوزه نوآوری با ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: این جلسه قرار بود به صورت حضوری در بیشکک برگزار شود اما با توجه به شرایط حاکم در دنیا به صورت وبیناری برگزار می‌شود. جلسات بعدی به صورت تخصصی‌تر و با تعداد محدودتر برگزار خواهد شد.

توسعه همکاری‌های قرقیزستان و ایران نیازمند بانک اطلاعاتی از بازرگانان است

همچنین در ادامه این نشست دکتر آوازبیک عبدالرزاق اف، سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران توسعه همکاری‌های قرقیزستان و ایران را نیازمند وجود یک بانک اطلاعاتی از بازرگانان دانست و گفت: توسعه همکاری‌های دو جانبه میان قرقیزستان و ایران در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری، نیازمند یک بانک اطلاعاتی از بازرگانان است.

شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و تجار و سرمایه گذاران قرقیزستانی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از این بانک تهیه کنند. این بانک اطلاعاتی می‌توانند خلاء اطلاعاتی موجود را برای افزایش روابط تامین کند. بانک اطلاعاتی مزبور می‌تواند با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و اتحادیه بازرگانان و صنعتگران جمهوری قرقیزستان ایجاد شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-01 15:26

افزودن دیدگاه جدید