کد مطلب: 

246022

زیرساخت‌های ملی حمل‌ونقل هوشمند توسعه می‌یابد

زمینه ایجاد سیستم حمل‌ونقل هوشمند در کشور چند سالی که با تلاش فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور فراهم شده است. زیرساخت‌های ملی که با ایجاد «مرکز داده ملی حمل‌ونقل هوشمند» ایجاد می‌شود تا امسال شاهد راه‌اندازی دیتا سنتر ملی از داده‌های کلان حمل‌ونقل هوشمند در کشور باشیم.
زیرساخت‌های ملی حمل‌ونقل هوشمند توسعه می‌یابد

به گزارش سیتنا، تبدیل شدن شهرها به جوامع دیجیتالی، این روزها به یک چالش جهانی تبدیل شده است. در این جامعه دیجیتالی سیستم حمل‌ونقل هوشمند هم بخش جدایی‌ناپذیر یک شهر هوشمند محسوب می‌شود که مشکلات ترافیکی را به حداقل رسانده و با کاهش مدت زمان سفر، امنیت و آسایش را برای مسافران فراهم می‌کند.

ایران هم با داشتن کلان‌شهرهایی که نیازمند استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقلی یکپارچه هستند چاره‌ای جز به ورود به این عرصه ندارد. به همین دلیل برخی بازیگران حوزه حمل‌ونقل با رصد اتفاقات این حوزه علمی در دنیا در تکاپوی فراهم کردن زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوشمند در کشور هستند. ایجاد دیتا سنتر ملی از داده‌های کلان حمل‌ونقل هوشمند در کشور هم همین هدف را دنبال می‌کند.

کاری که با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای آغاز شده و در سال جاری به نتیجه می‌رسد.

این موضوع به عنوان یکی از اهداف مهم و اولویت‌دار ستاد در سال جاری پیگیری خواهد شد و امسال شاهد راه اندازی دیتا سنتر ملی از داده‌های کلان حمل و نقل هوشمند در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-30 16:02

افزودن دیدگاه جدید