کد مطلب: 

246013

احتمال عرضه‌ی آیفون ۱۲ بدون شارژر و هدفون به‌منظور کاهش قیمت نهایی

یک تحلیل‌گر شرکت تی‌اف سکیوریتیز، پیش بینی کرده است که گوشی هوشمند جدید اپل یعنی آیفون ۱۲ ممکن است بدون ایرپادهای سیمی در جعبه و حتی بدون شارژر عرضه شود.
احتمال عرضه‌ی آیفون ۱۲ بدون شارژر و هدفون به‌منظور کاهش قیمت نهایی

به گزارش سیتنا، مینگ چی کو، تحلیل‌گر شرکت تی‌اف سکیوریتیز که برای پیش‌بینی‌های دقیق خود از محصولات اپل معروف است، ادعا می‌کند تصمیم بر عدم‌عرضه هدفون‌های سیمی برای این است که اپل بتواند ایرپادهای بی‌سیم خود را بهتر و بیش‌تر بفروشد.

در همین حال، همان طور که توسط اپل اینسایدر هم گزارش شده است، نبود شارژر برای کاهش هزینه‌ها صورت خواهد گرفت. هنوز معلوم نیست که آیفون جدید به طور پیش‌فرض کابل نوری داشته باشد یا خیر.

آن طور که مکرومرز گزارش کرده است، این به این دلیل است که هزینه ساخت آیفون ۱۲ به خاطر استفاده از فناوری ۵جی بیش‌تر شده ولی این شرکت می‌خواهد گوشی جدید را نیز در همان طیف قیمت آیفون ۱۱ به مشتریان عرضه کند.

به گفته کو، اپل به جای شارژر سنتی آداپتور قدرت‌مند ۲۰ واتی را به عنوان تجهیزات تکمیلی آیفون خواهد فروخت. به ادعای او بعد از این اپل به تدریج آداپتورهای ۵ و ۱۸ وات را تا آخر سال جاری کنار خواهد گذاشت.

کو گفت: احتمال کمی وجود دارد که اپل، شارژر سیمی را با شارژری بی‌سیم در جعبه عوض کند، ویژگی که با عرضه آیفون ۸ معرفی شد، ولی او معتقد است چنین اقدامی باعث کمک و نفع‌رسانی به شرکت‌های سازنده شارژرهای بی‌سیم خواهد شد.

کو پیش‌بینی کرد که اپل احتمالا منافع استفاده از تجهیزات کم‌تر را برای کمک به محیط زیست تبلیغ خواهد کرد ولی ممکن است با استقبال چندان مشتریان روبه‌رو نشود.

همان طور که بنیامین مایو، بلاگر نویسنده درباره اپل و از طراحان آی‌او‌اس اشاره کرد آداپتور ۱۸ واتی فعلی در حال حاضر بخش عمده‌ای از هزینه آیفون ۱۱ را شامل می‌شود.

او توییت کرد: «اگر اپل محصولات خود را به قیمت تولید آن یا حتی نزدیک به آن می‌فروخت، که احتمالا هر دوی شارژر و هدفون می‌شد ۱۰ دلار، آن وقت به نظر بهتر می‌توانست نگاه محیط زیستی خود را هم تبلیغ کند. در غیر این صورت تنها پیدا کردن راهی جدید برای افزایش سود خود است.»

دیگر پیش‌بینی‌های کو شامل این نکته است که آیفون ۱۲ ممکن است هیچ ورودی برای ابزار سیمی نداشته باشد، گرچه برخی از کارشناسان دیگر بعضی از پیش‌بینی‌های او را زیر سؤال برده‌اند.

گرچه کو می‌گوید آیفون جدید ممکن است بیش‌تر مربع‌شکل باشد (چیزی شبیه گوشی قدیمی آیفون ۴) اما براساس گزارش‌های واصله دیگران معتقدند آیفون ۱۲ احتمالا از اندازه آیفون ۱۱ درازتر و باریک‌تر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-30 14:21

افزودن دیدگاه جدید