کد مطلب: 

245976

ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی به عنوان راهبرد کلان بخش صنعت و معدن کشور

رییس خانه معدن ایران در پیامی به مناسبت روز ملی صنعت و معدن بر ضرورت استفاده از ظرفیت ها و توان داخلی به عنوان راهبرد کلان بخش صنعت و معدن کشور تأکید کرد.
ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی به عنوان راهبرد کلان بخش صنعت و معدن کشور

به گزارش سیتنا به نقل از شاتا، محمدرضا بهرامن در این پیام آورده است:

روز ملی صنعت و معدن را که روز تجدید عهد و پیمان بخش دولتی و بخش خصوصی است را به مجاهدین عرصه صنعت و معدن ایران عزیز، به همه تلاشگران، کارآفرینان، مدیران متعهد و کارکنان این عرصه پیشتاز تبریک می گویم.

روز ملی صنعت و معدن فرصتی است تا با تبیین و معرفی دستاوردهای صنعتی و معدنی کشور عزیزمان ایران، نقش کلیدی این دو حوزه را در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت کشور یادآور شویم.

جامعه ایرانی امروز نیازمند توسعه و اشتغال است و بخش معدن و صنایع معدنی می تواند به عنوان یک پیشران در اقتصاد کشور به ایفای نقش بپردازد.

رشد و توسعه فعالیت معدنی به عنوان یک فاکتور مهم در سیاستگذاری ها باید دیده شود و تصمیم های اتخاذ شده در دولت و مجلس به شکل مکمل میتواند به پیشبرد اهداف این بخش در دستیابی به اهداف جهش تولید کمک کند.

با توجه به اینکه تحریم ها، حوزه اقتصاد و صنعت را هدف قرار داده است و با توجه با اینکه ماموریتهای ساخت داخل و کاهش ارزبری با تمرکز شتاب و هم افزایی بیشتری در دست اجرا هست؛ لذا ضرورت اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام و ساخت داخل، رونق صادرات و مدیریت واردات و استفاده از ظرفیت ها و توان داخلی را باید به عنوان راهبردهای کلان برای وزارت صمت برشمرد که مسلما متولی بخش می تواند از توان بخش خصوصی در راستای دستیابی به اهداف استفاده کند.

تردیدی نیست که با تکیه بر پتانسیلهای غنی معدنی و توانمندیهای صنعتی در کنار سرمایه های اجتماعی توانمند که از کلیدی ترین عناصر چرخه توسعه اقتصادی محسوب می شوند و با مدیریت جهادی و هوشمندانه ی مدیران این عرصه براحتی خواهیم توانست در عرصه معدن و صنعت حماسه ساز رشد اقتصادی در کشور باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-29 12:15

افزودن دیدگاه جدید