کد مطلب: 

245949

مدیرعامل همراه اول: مراکز داده یکی از حلقه‌های کلیدی زنجیره‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات است

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: همراه اول در حال حاضر ۹۰ میلیون سیم‌کارت با ترکیب ۲۰ میلیون «دائمی» و ۷۰ میلیون «اعتباری» واگذار کرده که 59 میلیون مشترک آن روزانه فعال هستند.
۹۰ میلیون سیم کارت همراه اول در اختیار مردم است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهدی اخوان بهابادی در آئین افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور مستقر در شهر تبریز که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در همراه اول به عنوان نخستین حضور در یک مراسم افتتاح رسمی پس از تصدی ریاست قوه مقننه، اظهار کرد: دکتر قالیباف همواره اهتمام ویژه‌ای نسبت به مقوله فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال و همچنین عزم جدی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری جهت اجرای پروژه عظیم شبکه ملی اطلاعات داشته‌اند.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه چند سالی است انقلاب بزرگی تحت مقوله «تحول دیجیتال» در دنیا آغاز شده ابراز کرد: بنده چهار فناوری را در ارتباط با این تحول می‌دانم که به اختصار، عنوان آن را SMAC می‌گذارم که به ترتیب شامل  social media، Mobility، Analyze  و Cloud می‌شود.

وی تمرکز اصلی همراه اول را تا پیش از مدیریتش بر این مجموعه، تمرکز بر بخش Mobility یا همان کسب‌وکار سنتی که تأکید بر کانکشن داشت، دانست و نوید ورود جدی به هر چهار فناوری را داد.

اخوان بهابادی تصریح کرد: تجمیع این چهار فناوری، تحولی را در حوزه دیجیتال به ارمغان خواهد آورد که نیاز شرکت‌های بزرگ به اختیار کردن سخت‌افزار و امکانات را نیز از بین خواهد برد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، موضوع «زیرساخت» را شاهرگ حیاتی تحول دیجیتال عنوان و شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته‌های برق، مخابرات و کامپیوتر را به عنوان موتور محرک آن در بخش ICT معرفی کرد.

وی در ادامه سخنانش به ارائه گزارش عملکردی از وضعیت و جایگاه «همراه اول» در بازار ارتباطات سیار پرداخت و اظهار کرد: همراه اول در حال حاضر ۹۰ میلیون سیم‌کارت با ترکیب ۲۰ میلیون «دائمی» و ۷۰ میلیون «اعتباری» واگذار کرده که 59 میلیون مشترک آن روزانه فعال هستند.

اخوان بهابادی با اشاره به تفکیک مسئولیت‌های مرتبط با «تحقق رویای دیجیتال» و فراهم آوردن تحول دیجیتال ذیل دو مجموعه تازه تأسیس مرکز تحقیق و توسعه و توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال در همراه اول گفت: تجارت الکترونیک، آموزش مجازی، خدمات پرداخت دیجیتال و مواردی از این دست، مواردی هستند که در بحث دیجیتالی شدن مطرح بوده و همراه اول با دو واحد کسب‌وکاری مذکور به سمت بومی‌سازی و حمایت از مدل‌های جدید کسب‌وکاری رفته است.

وی ادامه داد: همچنین لازم به ذکر می‌دانم از شش سال گذشته تاکنون، مصرف دیتا در شبکه همراه اول 500 برابر رشد داشته که پیک آن در ایام کرونا و رسیدن ترافیک مصرف دیتا به بیش از 11 پتابایت در روز بود.

مدیرعامل همراه اول با تاکید بر اینکه پوشش نسل 3 و 4 همراه اول در ۱۰۰ درصد شهرهای کشور برقرار است، گفت: همراه اول 11 هزار سایت متصل به فیبرنوری دارد.

اخوان بهابادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بخش های درآمدی همراه اول اشاره کرد و یادآور شد: درآمدهای عملیاتی این اپراتور در سال 1398 بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان بود که حدود ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از آن را در قالب‌های گوناگون نظیر تسهیم درآمد‌، مالیات، حقوق پروانه، عوارض گمرکی و هزینه‌های زیرساختی به دولت پرداخت کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: تا پیش از خصوصی‌سازی این شرکت، مجموع ارقام پرداختی به دولت از محل درآمدها، کمی بیشتر از هزار میلیارد تومان بود که اکنون به 9 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل همراه اول همچنین با تاکید بر اینکه سود این شرکت صوری نیست، بیان کرد: ارزش شرکت همراه اول در بورس به عنوان تنها اپراتور موبایلی عرضه شده، ۸۲ هزار میلیارد تومان است و همواره رتبه اول شفافیت مالی را کسب کرده است.

اخوان بهابادی همچنین اشاره‌ای به برنامه توسعه زودهنگام در شبکه همراه اول داشت و اظهار کرد: ایام شیوع کرونا فرصتی را فراهم آورد تا برنامه توسعه مربوط به سال 1399 را ظرف دو سه هفته ابتدایی از پدیدار شدن این ویروس داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال پلت‌فرم «شاد» را به درخواست وزارت آموزش و پرورش و بنا بر مسئولیت‌های اجتماعی خود راه‌اندازی کردیم و به شکل کاملا رایگان در اختیار آنها قرار دادیم؛ نهایتا هم شاهد بودیم که روازنه 9 میلیون دانش‌آموز با استفاده از این پلت‌فرم وارد کلاس مجازی شدند.

مدیرعامل همراه اول در پایان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مراکز داده به عنوان یکی از حلقه‌های کلیدی زنجیره شبکه ملی اطلاعات، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت دیتاسنترها، برنامه توسعه آنها در نقاط مختلف کشور را در دستور کار قرار دادیم که مرکز داده غرب و شمال‌غرب نمونه بزرگترین دیتاسنتر خارج تهران است که تاکنون با ظرفیت 250 رک زیر بار رفته و قابلیت توسعه تا 100 رک دیگر را هم دارد. به امید خدا تا پایان سال تعداد ۱۳۷۰ رک دیگر را تجهیز و به ظرفیت شبکه ملی اطلاعات اضافه خواهیم کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-28 16:23

افزودن دیدگاه جدید