کد مطلب: 

245946

شتابدهنده‌ها تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند

شتابدهنده‌ها یکی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور هستند که به کمک آنها افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان سرعت گرفته است. اما همزمان با شیوع کرونا در کشور در کنار سایر کسب و کارها، آنها نیز از آسیب‌های ویروس جدید در امان نماندند. پس با در نظر گرفتن بسته‌ حمایتی ویژه خدمت رسانی به آنها تسهیل می‌شود.
شتابدهنده‌ها تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش سیتنا، بازیگران گوناگونی در زیست بوم فناوری و نوآوری نقش آفرینی می‌کنند. در طول 6 سال اخیر، صدها شتابدهنده، مرکز رشد، پارک علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری و صندوق‌های مالی در سراسر کشور تاسیس شده است. بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان و 6 هزار استارتاپ در کشور، از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

اما شیوع ویروس کرونا در کشور، کسب و کارهای مختلفی را دچار آسیب کرد. شتابدهنده‌ها و پردیس‌های نوآوری نیز از این آسیب‌ها در امان نماندند. معاونت‌علمی‌و‌فناوری‌ریاست جمهوری از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، تلاش کرد تا ضمن تامین محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا، آسیب‌های پیش آمده برای این مراکز را نیز جبران کند. برای کاهش آثار این آسیب‌ها، بسته‌های حمایتی تدوین شده است که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود.

از جمله بازیگران مهم زیست بوم نوآوری کشور که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌‌جمهوری ایجاد شده‌اند، شتابدهنده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، این شتابدهنده‌ها، با بهره‌گیری از منتورها و مدیران با تجربه، تیم‌ها و استارتاپ‌های فناور را به شرکت‌های دانش‌بنیان بالنده و پویا تبدیل می‌کنند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی که در اثر شیوع ویروس کرونا به این این شتابدهنده‌ها وارد شده است، بسته تسهیلات متفاوتی در نظر گرفته شده است. 

بر اساس این طرح حمایتی، شتابدهنده‌های مستقر در استان تهران می‌توانند تا سقف 5 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 9 درصد دریافت کنند.

شتابدهنده‌های مستقر در سایر استان‌ها نیز می‌توانند برای دریافت تسهیلات، رقمی بین 4 تا 5 میلیارد ریال درخواست بدهند. این شتابدهنده‌ها «متناسب با تعداد تیم‌های کاری سال ۹۸ و اسناد هزینه‌کرد» تسهیلات دریافت می‌کنند.

این تسهیلات در یک دوره حداکثر شش ماهه پرداخت می‌شود. دریافت کنندگان تسهیلات می‌توانند پس از یک تنفس شش ماهه، اقساط تسهیلات را در طی یک دوره دوازده ماهه پرداخت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خدمات مختلفی به شتابدهنده‌ها عرضه می‌کند، این کمک‌ها بسته به نوع فعالیت شتابدهنده، متغییر است و طیف وسیعی از خدمات را در بر می‌گیرد.

استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا به کمک شتابدهنده‌ها یاد می‌گیرند که چگونه ایده نوآورانه خود را به محصولی فناور و سودآور تبدیل کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-28 15:25

افزودن دیدگاه جدید