کد مطلب: 

245928

کلاهبرداری میلیاردی به شیوه فالگیری و رمالی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فالگیر و رمال فضای مجازی خبرداد و گفت: متهم با سوء استفاده از احساسات شاکیه مبلغ یک میلیارد ریال از طعمه خود کلاهبرداری کرده بود.
کلاهبرداری میلیاردی به شیوه فالگیری و رمالی در فضای مجازی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر از وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پیگیری پرونده در دستور کار مامورین پلیس فتا  قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکیه در ادامه تحقیقات خود گفت در زندگی شخصی ام دچار مشکل و ناراحتی زیادی بودم و با بروز اتفاقاتی ناگوار و ناراحت کننده فکر کردم که به زندگی ام نگاه بد شده است، به همین خاطر دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات شوم زندگی ام شدم تا اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخورد کردم. 

وی ادامه داد: شاکیه در ادامه اظهاراتش اذعان داشت در این خصوص ارتباط من با مدیر صفحه فالگیری آغاز شد و در محیط گفتگو (Direct ) مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را  برای وی گفتم  و در طول دو ماه و طی چند مرحله اقدام به واریز مبلغ یک میلیارد ریال به حساب متهم کردم که وی بعد از گذشت چند روز دیگر جواب پیام هایم را  نمی‌داد و به مرور زمان متوجه شدم که وی با این ترفند از من کلاهبرداری کرده است. 

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: موضوع در رصد کاراگاهان پلیس قرار گرفت و ماموران در تحقیقات و تجسس های خود توانستند متهم را مورد شناسایی قرار دهند، در این راستا ضمن هماهنگی با مراجع قضایی متهم به پلیس احضار شد و حین مواجهه با شاکیه انگیزه اش را کسب درآمد از افراد دارای مشکل خانوادگی اعلام کرد. 

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: رمالی، دعانویسی و فالگیری یک نوع مانور متقلبانه برای تحصیل مال است و بی‌گمان برخی از مردم برای رفع مشکلات خود بجای مراجعه به متخصصان، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامد‌های ناگواری را بدنبال دارد و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوسل شدن به ابزارهای خرافی و متقلبانه و سوء استفاده از اعتقادات شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچگاه در جهت رفع مشکلات خود نباید به این گونه موارد در فضای مجازی اعتماد کنند.

این مقام مسئول به همشهریان توصیه کرد: در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی یا با شماره تلفن 07121827805 اعلام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-28 00:34

افزودن دیدگاه جدید