کد مطلب: 

245925

گوشی آیفون با شنیدن صداهای خطرناک به کاربر هشدار می‌دهد

گوشی‌های آیفون اکنون می‌توانند با شنیدن صداهایی که برای کاربر خطرناک است، به وی هشدار بدهند.
گوشی آیفون با شنیدن صداهای خطرناک به کاربر هشدار می‌دهد

به گزارش سیتنا، با تنظیمات جدیدی که در روزآوری نرم‌افزاری در دست انتشار آی.او.اس ۱۴ وجود دارد، گوشی آیفون از قابلیت‌های جدید «تشخیص صدا» برخوردار می‌شود. آی.او.اس ۱۴ را همین چند روز قبل رونمایی کرده‌اند و قرار است چندی بعد در سال جاری در دسترس کاربران قرار گیرد.

هر گوشی (آیفون) با برخورداری از این قابلیت، می‌تواند پیوسته گوش‌به‌زنگ صداهای مشخصی باشد و همین که آن‌ها را شنید، به کاربر خبر و هشدار دهد.

این قابلیت، بخشی از قابلیت‌های دسترس‌پذیری گسترده اپل برای ناشنوایان است که به صورت دیگری نمی‌توانند از رویدادهای مهم یا خطرناک، از طریق شنیدن باخبر شوند.

این قابلیت را در برنامک تنظیمات تعبیه کرده‌اند که با فشردن روی گزینه دسترس‌پذیری در همان جا، می‌توان از آن استفاده کرد.

در شرح این قابلیت، به صراحت ذکر کرده‌اند که تمام عملیات شنیدن و پردازش در درون گوشی صورت می‌گیرد و هیچ صوتی برای اپل ارسال نخواهد شد. اپل در مورد قابلیت همیشه فعال «هی سیری!» نیز همین کار را کرده است تا تضمین کند که میکروفون، هیچ یک از ارتباطات صوتی شخصی کاربر را جمع‌آوری نمی‌کند و برای این شرکت نمی‌فرستد.

در شرح این قابلیت آمده است: «آیفون به طور مستمر گوش‌به زنگ صداهای معینی شده است و با استفاده از قابلیت هوشمند درون گوشی، وقتی صدایی را شناسایی کرد، به کاربر خبردار می‌دهد. در مواقعی که خطر آسیب دیدن یا صدمه دیدن در موارد پرخطر یا اضطراری وجود دارد، یا برای مسیریابی، نباید به قابلیت تشخیص صدا اتکا کرد.»

کاربران می‌توانند فهرست مفصل صداها را بررسی کنند و از میان آن‌ها صداهایی را که بخواهند گوشی‌شان شناسایی کند، انتخاب کنند و قابلیت هشدار-خبردار آن را فعال کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-27 23:48

افزودن دیدگاه جدید