کد مطلب: 

245914

تعمیق تفاهم نامه‌ همکاری‌های مشترک با رویکرد توسعه صادرات دانش بنیان در سال جهش تولید

جلسه مشترک مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک توسعه صادرات با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و مدیران این صندوق برگزار شد.
تعمیق تفاهم نامه‌ همکاری‌های مشترک با رویکرد توسعه صادرات دانش بنیان در سال جهش تولید

به گزارش سیتنا، در این جلسه گسترش همکاری‌های دو طرف برای صدور ضمانت نامه جهت واحدهای تولیدی دانش بنیان و تولیدکنندگان صادرات محور در راستای تحقق راهبرد اول «جهش تولید» و راهبرد سوم «توسعه صادرات» که از محورهای راهبردی 4 گانه وزارت صمت در سال جهش تولید است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست تاکید شد که همکاری‌ها براساس تفاهم‌نامه‌ای که در سال 1396 میان بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک امضا شده است، عمیق‌تر و زمینه حمایت صندوق از طرح‌های صادراتی و دانش‌بنیان در حجم گسترده‌تری فراهم شود.

موضوع تفاهم نامه‌ای که در سال 96 امضا شد، صدور ضمانت نامه های اعتباری به نفع بانک توسعه صادرات ایران برای پوشش کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک است.

براساس یکی از بندهای این تفاهم نامه، سقف ضمانت نامه صندوق برای هر متقاضی 30 میلیارد ریال و جهت پوشش 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک می باشد. سقف این ضمانت نامه در مناطق محروم تا 85 درصد است.

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک متعهد شده است، درصورت عدم باز پرداخت اصل و سود بدهی از طرف متقاضی، تاسقف مبلغ مندرج در ضمانت نامه صادره، وجه آن را به بانک بپردازد.

تفاهم نامه مذکور به امضای علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک رسیده است.

گفتنی است که صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به منظور توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، تفاهم نامه‌های مختلفی را با بانک ها منعقد کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-27 15:43

افزودن دیدگاه جدید