کد مطلب: 

245899

ضرورت ایجاد وحدت رویه برای دستیابی به اهداف کمی "ساخت داخل"

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف کمی برنامه ساخت داخل باید به وحدت رویه و هماهنگی لازم برسیم تا اهداف کمی جایگزینی واردات از طریق تولیدات داخلی محقق شود.
ضرورت ایجاد وحدت رویه برای دستیابی به اهداف کمی "ساخت داخل"

به گزارش سیتنا، سید محمد مهدی هادوی در دومین جلسه مشترک ویدئوکنفرانسی با مسئولان توسعه ساخت داخل استان ها با تبیین دیدگاه ها و تشریح برنامه های این مرکز، گفت: «جهش تولید»، «توسعه صادرات و کنترل واردات»، «مدیریت و تنظیم بازار» و «تقویت و تعمیق ساخت داخل»، راهبردهای 4گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقطع کنونی است که از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اجرای آن تاکید شده است.

وی افزود: برنامه های عملیاتی "توسعه ساخت داخل" دربرگیرنده اقدامات گسترده ای در حوزه داخلی سازی نیازها و قطعات واحدهای تولیدی از طریق به هم رسانی متخصصان، پژوهشگران، نخبگان و فعالان عرصه تولید است.

هادوی تاکید کرد: در مرکز ساخت داخل، ارتقا سطح کیفی محصولات ایرانی به جد دنبال می شود و در این زمینه باید به گونه ای عمل شود که مردم و شرکت ها با افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند و این نیازمند همت و کار دقیق مسئولان استانی "توسعه ساخت داخل" است که در برنامه ها به آن توجه شده است.

وی با اشاره به هدف ‌گذاری برای جایگزینی واردات و توسعه ساخت داخل در وزارت صمت تا سال 1400 تصریح کرد: این اهداف مبتنی بر اسناد بالادستی است و برای این منظور استان ها باید در گروه فعالیت های هشت گانه شامل: برق و الکترونیک، صنایع حمل و نقل، صنایع معدنی، صنایع غیرفلزی، صنایع فلزی و لوازم خانگی، ماشین سازی و تجهیزات، نساجی، پوشاک و سلولزی؛ برش استانی و برنامه های خود را اعلام و اجرایی کنند.

رییس مرکز ساخت داخل وزارت صمت گفت: آیین نامه های اجرایی نحوه رتبه بندی بنگاه های اقتصادی، روش احراز عمق ساخت داخل و تحقق آن و قیمت گذاری؛ نهایی شده است که پس از تصویب در هیات دولت برای اجراء ابلاغ می شود.

هادوی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی فرصت و امکان تبادل اطلاعات به صورت رودررو را فراهم می کند، تاکید کرد: استانها باید برای برگزاری نمایشگاه های فرصت های ساخت داخل و رونق تولید و نمایشگاه دائمی در محل واحدهای بزرگ تولیدی برنامه ریزی کنند.

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات بر ضرورت پایش و نظارت بر اجرای میزهای ساخت داخل تاکید و خواستار ارایه گزارش از آخرین اقدامات و برنامه های میزهای ساخت داخل استان ها در سال جاری شد.

گفتنی است؛ در این جلسه مشترک مسوولان توسعه ساخت داخل استانها؛ ضمن بیان دیدگاه ها و نظرات خود سئوالات و دغدغه هایی که در خصوص اهداف کمی جایگزینی واردات به تولید داخل، نحوه اجرای قانون، چگونگی فعالیت سامانه توانیران، نقش پیمانکاران داخلی و تعمیق ساخت داخل در کشور، مشوق های حمایتی، نحوه مشارکت پیمانکاران ایرانی– خارجی، وظایف هیات نظارت و انواع ابزارهای تضمینی در قانون حداکثر... ارایه نمودند.

در پایان رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت ضمن پاسخ به سوالها و دغدغه های مطرح شده از سوی مسوولان توسعه ساخت داخل استانها بر ضرورت ثبت دقیق اطلاعات توانمندیها و نیازمندیها در سامانه توانیران، تلاش برای ارتقاء سطح کیفیت تولیدات صنایع کشور به عنوان وظیفه ذاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه توسط مسئولان توسعه ساخت داخل استان ها در جهت ارتقاء کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش تیراژ تولیدات صنایع و واحدهای تولیدی استانها تاکید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-27 11:03

افزودن دیدگاه جدید