کد مطلب: 

245884

رونمایی ژاپن از ماسک هوشمندی که به تلفن همراه وصل می‌شود

یک استارت‌ آپ ژاپنی از ماسک هوشمندی که به گوشی تلفن هوشمند وصل می‌شود رونمایی کرد.
رونمایی ژاپن از ماسک هوشمندی که به تلفن همراه وصل می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، شرکت ژاپنی دونات رباتیکس سازنده این ماسک هوشمندِ متصل به اینترنت است که علاوه بر تبدیل پیام‌های صوتی به پیام متنی روی گوشی تلفن، می‌تواند این پیام‌ها را از ژاپنی به هشت زبان دیگر ترجمه کند.

این ماسک که با نام «سی‌ماسک» شناخته می‌شود، تمام استانداردهای یک ماسک بهداشتی را دارد اما در عین حال می‌تواند با بلوتوث به تلفن هوشمند یا تبلت وصل شود، گفتار را به متن تبدیل کند، مکالمه برقرار کند و یا صدای کسی را که ماسک زده، برای مکالمه تقویت کند.

تایسوکه اونو، مدیرعامل شرکت دونات رباتیکس به رویترز گفت: «سال‌ها سخت تلاش کردیم تا ربات بسازیم و هم اکنون از آن فن‌آوری استفاده کردیم تا ابزاری را تولید کنیم که پاسخگوی تغییر شکل جامعه در دوران کرونا باشد.»

ژاپن نخستین بازار برای عرضه این ماسک است به طوریکه ۵ هزار ماسک از ماه سپتامبر به قیمت ۳ هزار و ۹۸۰ ین (حدود ۳۷ دلار) در این بازار فروخته می‌شود. با این حال این شرکت در نظر دارد ماسک‌های تولیدی خود را در ایالات متحده آمریکا، اروپا و چین نیز عرضه کند.

ارسال پیام و ترجمه پیام‌ها طبق گفته شرکت دونات رباتیکس نخستین کارکردهای این ماسک خواهد بود اما قرار است به زودی امکانات دیگری از جمله واقعیت مجازی نیز به این ماسک اضافه شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-26 23:26

افزودن دیدگاه جدید