کد مطلب: 

245878
بیل گیتس در گفت‌وگویی جنجالی با سی.ان.ان:

اقدامات آمریکا در مقابله با کووید-۱۹ غم‌انگیز و شرم‌آور است/ آمریکا به کنترل کرونا حتی نزدیک هم نشده است/ تعداد بالای مرگ ناشی از کرونا در آمریکا، به دلیل آزمایش‌گیری‌های عمده و بدون هدف است

بیل گیتس اقدامات امریکا در مقابله با کووید-۱۹ را ناکافی و غم‌انگیز دانست و وضعیت جاری را «بسیار وخیم‌تر» از چیزی که انتظار داشتیم معرفی کرد و تاکید کرد که آمریکا به کنترل این بیماری عالم‌گیر «اصلا حتی نزدیک هم نشده است».
اقدامات امریکا در مقابله با کووید-۱۹ غم‌انگیز و شرم‌آور است/ آمریکا به کنترل کرونا حتی نزدیک هم نشده است/ تعداد بالای مرگ ناشی از کرونا در آمریکا، به دلیل آزمایش‌گیری‌های عمده و بدون هدف است

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، با عبور تعداد مرگ بیماران ویروس کرونا در امریکا از مرز ۱۲۵ هزار نفر در روز پنج‌شنبه، موسس مایکروسافت اعتراف کرد که از دونالد ترامپ برای واکنش او به این بیماری عالم‌گیر به شدت «ناامید شده» است.

او شامگاه پنج‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت: «به طور ویژه ایالات متحده آن طور که انتظار داشتیم از رهبری و هماهنگی در اقدامات خود نشان نداده است. من هنوز خیلی ناامید هستم.»

گیتس که اقدامات ایالات متحده آمریکا را غم‌انگیز معرفی کرد به سی‌ان‌ان گفت که آمریکا به کنترل این بیماری عالم‌گیر «اصلا حتی نزدیک هم نشده است.»

گیتس گفت: «امکان تسریع هرچه بیش‌تر آزمایش گیری برای هر بیماری جدید وجود دارد. در واقع چندین کشور این کار را به خوبی انجام دادند و فناوری آزمایش‌گیری هم در این کشورها روزبه‌روز بهتر می‌شود.»

گیتس تعداد بالای مرگ در آمریکا را نیز ناشی از آزمایش‌گیری‌های عمده و بدون هدف دانست که به گفته او «منبعی نادر و کم‌یاب» است.

او گفت: «هیچ کشور دیگری فقط به این مورد متکی نیست. کاری که کشورهای دیگر انجام می‌دهند این است: رفتار خود را محدود می‌کنند که شامل استفاده از ماسک صورت، بهتر از نحوی که ما آن را به کار می‌بندیم و هم‌چنین وقتی کسی به ویروس مبتلا می‌شود، خود را قرنطینه می‌کند و همین‌طور به ردیابی افراد در تماس با موارد مبتلا می‌پردازند.»

او افزود: گرچه بعضی از ایالات در امریکا درباره ردیابی تماس افراد با موارد مبتلا «جدی» بودند اما «از آن جا که رفتار ما و نحوه ردیابی تماس افراد با موارد مبتلا خیلی خوب عمل نمی‌کند، همواره شاهد موارد شدید و گسترده شیوع این بیماری هستیم.»

به گزارش سیتنا، گیتس گفت: ناامید است که می‌بیند کشورهای در حال توسعه مانند برزیل و هند نیز از عدم واکنش امریکا در قبال این بیماری عالم‌گیر الگو گرفته و افزود: «واقعا مایه شرم است.»

او گفت: «بدون رهبری ایالات متحده واقعا سخت است که واکنشی کارآمد را به کار بست و اکنون کشورهای در حال توسعه نیز از این بی‌مسؤولیتی آسیب دیده‌اند.»

در همین حال او گفت: ایالات متحده هنوز می‌تواند «پا پیش بگذارد» و در نیاز جهانی برای مدیریت واکسن کووید-۱۹ نقش رهبر را ایفا کند.

اظهارات او بعد از آن بیان شد که مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری روز پنج‌شنبه گفت تاکنون ممکن است حدود ۲۰ میلیون امریکایی به این ویروس مبتلا شده باشند که بیش از ده برابر میزان فعلی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-26 20:19

افزودن دیدگاه جدید