کد مطلب: 

245863

داده‌های کاربران به طور خودکار در پایگاه‌های خدمات گوگل پاک می‌شوند

گوگل قرار است برای افزایش امنیت حریم خصوصی شروع به پاک کردن خودکار داده‌های کاربران در پایگاه‌های خدمات خود کند. با اجرای این تغییرات کاربران قادر خواهند شد به راحتی حالت ناشناس را فعال کنند.
داده‌های کاربران به طور خودکار در پایگاه‌های خدمات گوگل پاک می‌شوند

به گزارش سیتنا و به گفته ساندار پیچایی، مدیرعامل گوگل، این تغییر جدید فقط بخشی از تغییرات وسیعی است که قرار است تعهد این شرکت را به حریم خصوصی کاربرانش نشان دهد.

با اجرای این تغییرات کاربران قادر خواهند شد به راحتی حالت ناشناس را فعال کنند، برای حفظ حریم شخصی‌شان بابت استفاده از فناوری‌های بهتر هزینه کنند و در صورتی که گذرواژه‌شان در سطح وسیع لو رفت به آسانی بتوانند پیام هشدار دریافت کنند.

شاید بزرگ‌ترین این تغییرات افزودنِ دکمه‌ای است که با فعال کردن آن فعالیت‌هایی که نشان‌دهنده موقعیت مکانی و رفتار کاربران در فضای مجازی است، خودبهخود پس از ۱۸ ماه حذف می‌شود.

این گزینه از پارسال در دسترس کاربران بوده، اما به صورت پیش‌فرض خاموش است. حالا کاربران جدید این گزینه را فعال خواهند کرد و هرگاه هم که بخواهند می‌توانند دوباره آن را خاموش کنند.

این ویژگی به یوتیوب نیز افزوده خواهد شد ولی در این برنامه گوگل هر ۳۶ ماه یک بار اطلاعات را پاک می‌کند. در این مدت این تارنما فرصت خواهد داشت داده‌ها را برای توصیه‌ها و تبلیغات نزد خود نگه دارد و از مرتبط بودن آن‌ها با خواست کاربر اطمینان حاصل کند.

این شرکت گفت این تغییرات را به این علت ایجاد کرده که شرکت گوگل به کمینه‌گرایی داده‌ای و حفظ داده‌های کاربران تا زمانی که برای آنان مفید است تعهد دارد.

گوگل گفته علاوه بر فعال کردن گزینه حذف خودکار، ویژگی‌های دیگری را نیز به ابزارهای حریم خصوصی خود خواهد افزود تا گزینه‌‌های پیش روی کاربران بیش‌تر شود.

این ویژگی‌ها شامل گزینه‌ای است که می‌توان با انتخاب آن مستقیماً از صفحه جست‌وجوی گوگل به تنظیمات حساب کاربری گوگل رفت. کاربران خواهند توانست به سادگی با نوشتن سؤالی مانند «آیا حساب کاربری گوگلم امن است؟» به بخشی از تنظیمات خود بروند که امکان بررسی وضعیت امنیت حساب خود را به آنان می‌دهد.

گوگل هم‌چنین دسترسی به حالت ناشناس از طریق برنامک‌هایش شامل برنامک جست‌وجو، نقشه و یوتیوب را آسان‌تر می‌کند. حالا کاربران فقط با فشردن یک دکمه می‌توانند کاری کنند که تاریخچه جست‌وجوهایشان اصلاً ذخیره نشود. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-26 11:11

افزودن دیدگاه جدید