کد مطلب: 

245830

دوست نا‌باب عاملی برای انتشار عکس‌های خصوصی شد

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی عامل هتک حیثیت و مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهاوند خبر داد .
دوست نا‌باب عاملی برای انتشار عکس‌های خصوصی شد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پى دریافت مرجوعه قضایى از سوى شهروند نهاوندی مبنى‌ بر ایجاد صفحات اینستاگرامی و انتشار عکس‌های شخصی از سوى فردى ناشناس، رسیدگى به پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به اظهارات شاکی، ‌کارشناسان پلیس‌ فتا اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی‌هاى صورت گرفته عامل هتک حیثیت و مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهاوند مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را شناسایی  قرار گرفت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ خوش نهاد ادامه داد: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم یکی از دوستان صمیمی شاکی بوده است که عکس های شخصی متعددی از او را در اختیار داشت که با کم رنگ شدن دوستیشان اقدام به ایجاد صفحات اینستاگرامی و انتشار عکس‌های شخصی وی کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، به شهروندان توصیه کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و به هیچ وجه آن‌ها را در اختیار افراد غیر حتی نزدیکان خود قرار ندهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی محلی برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و سرگرمی نیست و هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش کاربران در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با فرد خاطی برخورد می‌شود و کاربران به افراد غریبه‌ای که در فضای مجازی خود را با عناوین مختلفی معرفی می‌کنند به هیچ عنوان اعتماد ننموده و اطلاعات شخصی خود را هرگز در اختیار آن‌ها قرار ندهند. هم چنین پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-24 23:20

افزودن دیدگاه جدید