کد مطلب: 

245738

زیست‌بوم واقعیت مجازی با کمک 30 شرکت دانش‌بنیان در کشور توسعه یافت

واقعیتی غیرواقعی و مجازی که در جهان بازاری رو به رشد و سودده دارد. زیست‌بوم واقعیت مجازی که با سرعت بالایی در دنیا در حال رشد است و شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای بازنماندن از روند رشد این تکنولوژی و بهره‌‌گیری بیشتر از آن، در تکاپوی کسب این فناوری هستند. 30 شرکت دانش‌بنیان ایرانی هم با حمایت معاونت علمی و فناوری به این حوزه ورود کرده‌اند.
زیست‌بوم واقعیت مجازی با کمک 30 شرکت دانش‌بنیان در کشور توسعه یافت

به گزارش سیتنا، اما بازار واقعیت مجازی در دنیا با فعالیت بیش از 550 شرکت به پیش می‌راند و سهم ایران از این بازار پرتلاطم و فناورانه 30 شرکت دانش‌بنیان است. شرکت‌هایی که در تلاش هستند تا با رصد بازارهای جهانی و طراحی و تولید محصولات بومی، نیاز کشور به این حوزه را مرتفع کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر بیشترین رشد سرمایه‌‌گذاری در زمینه واقعیت مجازی در حوزه‌های بازی‌های کامپیوتری، سرگرمی‌های مبتنی بر مکان، نسل آینده تجهیزات ثبت واقعیت، کسب و کارها و بخش بهداشت و سلامت است.

البته این فناوری در صنایع مختلفی مانند صنعت توریسم، بهداشت و درمان، فضانوردی، خودروسازی، آموزش و صنایع دفاعی و نظامی هم کاربرد دارد. به همین دلیل توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری واقعیت مجازی یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

در همین راستا هم این ستاد از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌هایی که به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری واقعیت مجازی کمک کنند حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-22 09:52

افزودن دیدگاه جدید