کد مطلب: 

245709

سامانه 124 راهکاری مطمئن برای آگاهی مردم از قیمت و جزئیات کالاها قبل از اقدام به خرید

مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه ریزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سامانه اینترنتی ۱۲۴ را راهکاری مطمئن برای آگاهی مردم از قیمت و جزئیات کالا و خدمات قبل از اقدام به خرید معرفی کرد.
سامانه 124 راهکاری مطمئن برای آگاهی مردم از قیمت و جزئیات کالاها قبل از اقدام به خرید

به گزارش سیتنا، مهرداد ایزدی در ارتباط زنده تلفنی با بخش "با سخنگویان" برنامه "رویداد" حمایت از مصرف کننده را حمایت از تولید کننده واقعی دانست و گفت: این دو تفاوتی ندارند و هر دو در جهت اعتلای کشور حرکت می کنند.

وی افزود: تولید کننده باید محصول را با قیمت مناسب عرضه کرده و مصرف کننده هم از قیمت و کیفیت کالا راضی باشد و در این میان کالای قاچاق مشکل زا است.

مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه ریزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی از مهم ترین رویکردهای این سازمان را مبارزه با قاچاق دانست و افزود: مصرف کننده باید مطمئن باشد کالا با خدمات پس از فروش بدستش می رسد و تولید کننده ایرانی در این میان حق واقعی مصرف کننده داخلی را اعاده می کند.

معرفی 160 قلم کالا با درج قیمت در 124

ایزدی با بیان اینکه سازمان حمایت در کنار تعزیرات پیگیر این حق بوده و حقوق مصرف کننده را اعاده می نماید، سامانه های درج قیمت را در راستای حمایت از مردم دانست و گفت: به عنوان مثال لوازم خانگی دارای بیش از ۱۰ هزار مدل در بازار داخلی است؛ بنابراین سامانه اینترنتی 124 قیمت ۱۶۰ قلم کالا را با درج قیمت به مردم معرفی می کند.

وی با بیان اینکه این سامانه دو امکانِ درجِ گروه کالایی و خدمات را در اختیار مخاطب قرار می دهد، غلات، روغن، پروتئین، لبنیات، میوه و صیفی، مواد غذایی و نهاده ها و نیز مجموعه لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، لاستیک و... را از مجموعه هایی دانست که با درج قیمت در این سامانه معرفی شده اند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت گفت: این سامانه تنها کالای تولید داخل را به نمایش می گذارد و این مسئله از ویژگی های سامانه ۱۲۴ است.

ایزدی رنج قیمتی کالا را در این سامانه از دیگر خصیصه ها دانست که ویژگی های جزئی کالا را بر اساس قیمت در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

وی با اعلام اینکه سایت قدیمی ۱۲۴، قیمت ها را کاملا به تفکیک و با ذکر خوداظهاری درج کرده است، افزود: این سامانه تمام ویژگی های کالاها را نمایش می دهد.

ایزدی ادامه داد: ما از نظر قانون دستورالعمل قیمت گذاری کالا و خدمات را در اختیار داریم؛ قانون می گوید برخی کالاها نظیر نان، برنج وارداتی یا شکر دارای قیمت مصوب هستند و مغازه ها نمی توانند در این حوزه دخالت کنند.

وی در اینباره توضیح داد: دولت برای واردات مواد اولیه یارانه تخصیص داده و لذا کالا باید با قیمت مصوب به فروش برسد.

ایزدی در عین حال گفت: برخی کالا ها مشمول قیمت گذاری بر اساس بند دوم دستورالعمل هیئت تعیین قیمت ها می شوند؛ بنابراین شرکت ها از جمله لوازم خانگی ها باید بر اساس این دستورالعمل کالای خود را قیمت گذاری کنند.

وی تاکید کرد بررسی لازم برای تعیین قیمت مناسب از سوی ناظران صورت می گیرد و گفت: در سامانه ۱۲۴ شکایات مردمی بصورت روزانه بررسی شده و پاسخ داده می شود.

ایزدی افزود: بیش از ۹۵درصد مردم پاسخ خود را دریافت کرده و مشخص شده است فروشنده مورد نظر شکایت، مرتکب تخلف شده است یا خیر!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-21 10:19

افزودن دیدگاه جدید