کد مطلب: 

245679

اعمال ممنوعیت بر واردات انواع صفحه و پلیت باطری

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداری طرح سپاهان باطری در استان اصفهان تاکید کرد: ثبت سفارش انواع صفحه و پلیت های باتری ممنوع می شود و انتظار داریم ظرفیت های صادراتی این واحد بیش از پیش فعال شود.
اعمال ممنوعیت بر واردات انواع صفحه و پلیت باطری

به گزارش سیتنا، حسین مدرس خیابانی گفت: در این شرایط، از این که افزایش تولید فقط یک مجتمع صنعتی ما در حوزه تولید انواع باتری، از 3 میلیون دستگاه به 5.3 میلیون واحد رسیده است، تحقق واقعی و عینی "جهش تولید" است.

وی افزود: این گام بزرگ اثبات عملی تحقق "جهش تولید" در همین شرایط سخت و ظالمانه تحریم‌ها است و به عبارتی بخش زیادی از اهداف ما در این صنعت هم اکنون با افتتاح این طرح محقق شده است

مدرس خیابانی تصریح کرد: مطمئن باشید؛ امروز سراسر کشورمان به مثابه کارگاه بزرگ صنعتی در حال تحقق فرمان مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به برنامه امروز صبح افتتاح طرح های مجتمع فولاد مبارکه با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان، گفت: هم اکنون بهره برداری از شرکت سپاهان باطری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان و به دست توانای مهندسین و کارشناسان جوان و آینده دار این سرزمین محقق شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز نه تنها تحریم‌های سخت آمریکا و همدستان آن که به تعبیری شدیدترین نوع تحریم های اعمالی در حق یک کشور است، مانع حرکت ما نبوده، اتفاقا بر خلاف تصور آنها حتی اقدامات توسعه ای کشور نیز با قدرت در حال انجام است.

مدرس خیابانی اضافه کرد: از همه زحمتکشان و تلاشگران این شرکت و تمامی صنعتگران و کارگران کشورمان با همه وجود قدردانی می کنم و دست یکایک شما را می بوسم.

وی ادامه داد: افتتاح این واحد بسیار ارزشمند و به عبارتی لحظه مولود شکوه و عظمت یک تلاش جمعی در راستای توسعه یک مجتمع تولیدی خوشنام در کشور است.

سرپرست وزارت صمت گفت: همانگونه که مدیران این واحد و همه صنعتگران ما تاکید دارند، باید با تمام وجود از "تولید ملی" دفاع و حمایت کنیم و در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمام قوا جلوی واردات کالاهای مشابه ساخت داخل ایستاده است.

مدرس خیابانی اعلام کرد: طی دو هفته اخیر ۶۰۰ ردیف کالایی از سوی وزارت صمت، مشمول ممنوعیت واردات شده و همین امروز، همانگونه که مقرر شد ثبت سفارش واردات ریل به کشور ممنوع شود؛ ممنوعیت واردات انواع صفحه و پلیت باطری به کشور نیز در دستور کار قرار گرفته و از فردا ثبت سفارش آن مسدود می‌شود.

وی تاکید کرد در همین راستا ضرورت دارد روی توسعه صادرات این اقلام کار کنیم و البته باید قیمت تمام شده اقلام نیز رقابتی شود و شرایط برای تامین حقوق مصرف کنندگان داخلی نیز فراهم شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: آرزو می‌کنم در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" انتخاب شده است، در سایه توجه به محوری ترین و مهمترین مسئله کشور یعنی تولید بتوانیم مشکل اشتغال را نیز حل کنیم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: دشمنان ما در تلاشی مذبوحانه با اعمال انواع تحریم ها، در عمل معیشت عموم مردم و اشتغال جوانان کشور را نشانه گرفته است؛ اما به برکت خون شهدا امروز بخش های مختلف کشور به خصوص حوزه تولید در حال توسعه و رو به جلو است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ظرفیت‌های مدیریتی کشورمان آن هم در شرایط نابرابر با آنها را در عمل نشان داد و در سایه حکمرانی شایسته مقام معظم رهبری و مجموعه دولت و نجابت مردم عزیز این سرزمین، توان کشورمان را به جهانیان ثابت کردیم.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: مطمئن هستم ذیل سیاست‌های مجموعه دولت و پشتیبانی و حمایت همه ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه انشالله سال ۹۹ را با همه دشواری های پیش رو سرافرازانه و با اقتدار در راستای تحقق اهداف "جهش تولید" سپری خواهیم کرد.

مدرس خیابانی در پایان اعلام کرد: هم اکنون حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد کشور در حال اجراست، 3 هزار و 800 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در حال تکمیل است که قبل از اتمام دولت دوازدهم به بهره برداری می رسند و امسال نیز ۲۰۰ طرح صنعتی و معدنی در قالب پویش تولید تداوم امید با سرمایه گذاری بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به صورت هفتگی در سطح کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که امروز و دومین هفته بهره برداری این طرح ها است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-20 11:54

افزودن دیدگاه جدید