کد مطلب: 

245540

حرکت آموزش عالی به سمت دانشگاه‌های جامعه محور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی با حرکت به سمت دانشگاه‌های جامعه محور و کارآفرین، این آمادگی را دارد که در حوزه تحقیق و فناوری هر پیشنهاد و درخواستی را برای مراکز دولتی برآورده کند.
حرکت آموزش عالی به سمت دانشگاه‌های جامعه محور

به گزارش سیتنا، دکتر منصور غلامی در نشست مدیران ارشد وزارت علوم که با حضور معاون اول رییس جمهور و در سالن شهدای جهاد علمی وزارتخانه برگزار شد افزود: آموزش عالی کشور در دوره پیش از انقلاب و در طول استقرارش که حدود ۵۰ سال طول کشید بیشتر به سوی آموزش نیروی انسانی متمرکز بود وپس از انقلاب نیز از همین ظرفیت استفاده شد و همه نیاز‌های نیروی انسانی کشور را دانشگاه‌های ما تامین کردند.

وی افزود: از اوایل دهه ۷۰ پیگیر موضوع پژوهش در دانشگاه‌ها شدیم و به سمت فعالیت‌های پژوهش محور روی آوردیم که در اواسط دهه ۸۰ و با گذشت ۱۰ سال از آغاز فعالیت‌های پژوهشی به رتبه علمی درخور توجهی در مجامع علمی جهانی دست یافتیم و همچنان جایگاه برتر خودمان را حفظ کردیم.

وزیر علوم با بیان اینکه از اواخر دهه ۹۰ رویکرد دانشگاه‌ها به حل مسائل و توسعه فناوری قرار گرفت، گفت: از ۴۳ پارک علم و فناوری موجود در کشور ۳۷ پارک در وزارت علوم و در مجموعه‌های دانشگاهی حضور دارند و تقریبا در هر استان یک پارک در مجموعه‌های وزارت علوم وجود دارد.

دکتر غلامی افزود: عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در مرحله تولید و توسعه فناوری، این روز‌ها در شرایط خاص بیماری کرونا به خوبی خودنمایی و دستاورد‌های خوبی را برای خودکفایی کشور تولید، عرضه و حتی صادرات کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۵ هزار شرکت دانش بنیان داریم که اشتغال پایدار دارند و بعضی جایگاه برجسته ملی و حتی بین الملل در مراودات دارند.

وزیر علوم با بیان اینکه اکنون دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های جامعه محور حرکت کرده اند گفت: مراکز علمی ما به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه دارند و مطالعاتشان را در این حوزه‌ها متمرکز کرده اند و برون داد‌های خوبی دارند، هر چند مشاهده خروجی کار آن‌ها چند سالی زمان می‌برد.

دکتر غلامی با اشاره به ظرفیت و توانمندی ویژه آموزش عالی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی ظرفیت ویژه‌ای هستند که فعالیت هایشان باعث شده است جایگاه علمی کشور حفظ شود و این آمادگی را دارند که در حوزه تحقیق و فناوری هر پیشنهاد و درخواستی از مراکز دولتی را حتی در این شرایط نابرابر جهانی برآورده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-15 13:30

افزودن دیدگاه جدید