کد مطلب: 

245492

اخاذی میلیونی از دختر جوان با تهدید به انتشار تصویر خصوصی

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی از خانم جوان کرمانشاهی خبر داد و هشدار داد: انتشار عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی عامل مهم در اخاذی توسط افراد سود جو به شمار می‌رود.
اخاذی میلیونی از دختر جوان با تهدید به انتشار تصویر خصوصی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر اخاذی از وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فرد متهم با تهدید شاکی به انتشار تصاویر شخصی‌اش در فضای مجازی ابتدا دو میلیون ریال از وی دریافت و سپس اقدام به اخاذی 350 میلیون ریالی از این خانم کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر  و به این پلیس منتقل شد.

سرهنگ کریمی یادآور شد: با بررسی‌های فنی به‌عمل‌آمده مشخص شد متهم از آشنایان شاکیه بوده و با شناخت نسبی با وی بصورت ناشناس اعتماد وی را جلب و پس از دریافت تصاویر خصوصی به جهت منافع شخصی و مالی، اقدام به اخاذی کرده است.

وی هشدار داد: برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرعت به دیگران اعتماد نموده و تصاویر خود را به اشتراک می‌گذراند، کاربران باید بدانند حتی اگر این تصاویر در اختیار دوستان یا آشنایان قرار گیرد ممکن است در برخی از مواقع برای انتقام‌جویی شخصی، مورد استفاده قرار گرفته و موجب آبروریزی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: به‌هیچ‌وجه به پیام‌های ناشناسی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند توجه نکرده و پاسخ آن‌ها را ندهند و در صورت بروز مزاحمت از در فضای مجازی سریعاً موضوع را با خانواده خود مطرح و یا به پلیس از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی  یا شماره تماس 08321821921 گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-14 07:34

افزودن دیدگاه جدید