کد مطلب: 

245441

اخطارهای کرونایی روی نقشه‌ی گوگل نمایان می‌شوند

به‌منظور ممانعت از شلوغی بیش از حد مسافران در قطار و اتوبوس و برای حفظ سلامت در حمل و نقل عمومی؛ سرویس «نقشه گوگل» در ابتکاری جدید اقدام به نمایش اخطارهای کرونایی می‌کند.
اخطارهای کرونایی روی نقشه‌ی گوگل نمایان می‌شوند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، سرویس «نقشه گوگل» در ابتکاری تازه جهت حفظ سلامت در حمل و نقل عمومی، اقدام به نمایش اخطارهای کرونایی می‌کند.

با این ویژگی جدید، هنگامی که کاربر آدرس یا مسیر رسیدن به مقصد را جستجو می‌کند، در قسمت وسائط نقلیه عمومی اخطارهای مربوط به ویروس کرونا به نمایش در می‌آید. هدف گوگل این است که تا حد امکان مانع شلوغی بیش از حد مسافران در قطار و اتوبوس شود.

همچنین در صورت وجود محدودیت‌های کرونایی در طول مسیر سفر یا در مقصد، این سرویس اخطار می‌دهد. مثلا اگر یک سرویس رفت و آمد قطار یا اتوبوس به خاطر ویروس تعطیل شده باشد، نقشه گوگل آن را اعلام می‌کند.

گوگل قصد دارد این سرویس جدید را ابتدا در انگلستان و سپس آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کلمبیا، فرانسه، هند، مکزیک، هلند، اسپانیا، تایلند و آمریکا فعال کند.

از زمان آغاز شیوع ویروس و اعمال محدودیت‌های کرونایی، سرویس‌های حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده و توصیه شده فقط کارکنان مشاغل ضروری با وسائط حمل و نقل عمومی سفر کنند آن هم در صورتی که گزینه دیگری نداشته باشند.

قرار است در انگلستان استفاده از ماسک صورت برای مسافران وسائط نقیله عمومی از روز ۱۵ ژوئن اجباری شود. اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی استفاده از ماسک را اجباری نکرده‌اند اما توصیه کرده‌اند.

این ویژگی جدید برای بخش رانندگی «نقشه گوگل» نیز به زودی فعال می‌شود. بدین ترتیب، هنگامی که از روی نقشه گوگل با اتومبیل خود سفر می‌کنید، اطلاعات مربوط به ویروس و محدودیت‌های کرونایی را در طول مسیر دریافت می‌کنید. البته این سرویس ابتدا فقط در کانادا، مکزیک و آمریکا راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-12 18:54

افزودن دیدگاه جدید