کد مطلب: 

245406

راه‌اندازی مجدد سیستم احراز هویت توییتر به‌منظور شناسایی کاربران

توییتر درصدد اجرای روش جدیدی برای احراز هویت کاربران است که به گفته جین مانچون وانگ، کارشناسی که تخصص وی پیدا کردن ویژگی‌های جدیدی است که هنوز علنی نشده‌اند، این شیوه جدید هنوز در دسترس عموم نیست اما درون نرم‌افزار تعبیه‌شده است.
راه‌اندازی مجدد سیستم احراز هویت توییتر به‌منظور شناسایی کاربران

به گزارش سیتنا، توییتر در سال ۲۰۱۷ و پس جنجالی که بر سر تأیید «جیسون کسلر» به راه افتاد سیستم احراز هویت را به حالت تعلیق درآورد. در آن زمان، توییتر در کنار نام کاربری این نژادپرست سفید علامت تیک آبی را گذاشت که نشانه تأیید شدن آن است. کسلر به زنی که در جریان تظاهرات نژادپرستانه سفیدپوستان در شارلوتسویل کشته شد، لقب «کمونیست چاق چندش‌آور» داده بود و مرگ او را «دست انتقام» خواند.

در آن زمان، توییتر اعلام کرد «منظور از احراز هویت، شناسایی فرد و صدای اوست درحالی‌که عموم مردم تیک آبی را نشانی از تأیید یا اهمیت شخص تعبیر می‌کنند. قبول داریم که ما باعث این ابهام شده‌ایم و بنابراین در رفع آن می‌کوشیم. به همین منظور، سیستم احراز هویت عمومی فعلاً به حالت تعلیق درمی‌آید و پس از اصلاح دوباره فعال خواهد شد.»

از آن زمان تاکنون، توییتر در برخی موارد نادر اقدام به احراز هویت کاربران کرد. این سیستم در شرایط بحرانی ویروس کرونا برخی از مسئولان جهانی بهداشت عمومی را احراز هویت کرد تا مردم بتوانند کارشناسان معتبر را از دیگران تشخیص دهند. پیش از آن نیز، نجات‌یافتگان واقعه تیراندازی پارک‌لند مورد احراز هویت قرارگرفته بودند.

همچنین این شرکت در زمان تعلیق سیستم احراز هویت، والدین جک دورسی، رئیس توییتر را با تیک آبی مشخص کرده بود.

این شرکت در رابطه با نتیجه تحقیقات وانگ آن را صحیح دانست اما حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر نشد. فعلاً مشخص نیست سیستم احراز هویت چه زمانی برای عموم دوباره فعال خواهد شد.

ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که توییتر در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کند. مثلاً کاربر می‌تواند تعیین کند که چه کسی می‌تواند یا نمی‌تواند به توئیت‌‌های شخصی پاسخ دهد. یا مثلاً در صورت استفاده از کلمات «ناشایست» یا محتوای نامناسب، توییتر از کاربر می‌خواهد که در پست خود «تجدیدنظر» کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-11 13:09

افزودن دیدگاه جدید