کد مطلب: 

245384

همراهی مجلس شورای اسلامی با زیست‌بوم نوآوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی همکاری‌های خود برای برگزاری رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه بخش کشاورزی را آغاز کرده‌اند. در همین زمینه نشستی با حضور نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد تا با همراهی مجلس نفوذ فناوری و نوآوری به حوزه کشاورزی شتاب گیرد.
همراهی مجلس شورای اسلامی با زیست‌بوم نوآوری

به گزارش سیتنا، نخستین روز از هفته جاری بود که نشستی مشترک میان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد تا توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخش کشاورزی شتاب بیشتری گیرد. در همین جلسه برگزاری رویدادی ملی برای رفع نیازهای فناورانه بخش کشاورزی با حمایت معاونت علمی در نظر گرفته شد.

«ارتباط موثر دانشگاه، شرکت‌های دانش بنیان و زیست بوم بخش کشاورزی» عنوان نشستی است که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شتابدهنده کاریز اعتماد برگزار شد.

برگزاری این رویداد و رفع نیازهای فناورانه در بخش کشاورزی با محصولات ایران ساخت نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی دارد. بنابراین نشستی با حضور نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد تا ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه با حمایت مجلس شتاب گیرد.

در این نشست درباره رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه بخش کشاورزی و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان توانمند حوزه کشاورزی  توضیحاتی ارائه شد. همچنین معرفی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علم و صنعت ایران و سایر اجزاء همکار در برگزاری این رویداد از دیگر بخش‌های این نشست بود. برگزاری این رویداد با همکاری مجلس شورای اسلامی می تواند بسترساز حرکت شرکت های دانش بنیان از حوزه صنعتی به بخش کشاورزی و رفع مسائل آن باشد.

همچنین در این نشست که 12 نماینده مجلس در آن حضور داشتند، ظرفیت‌های فضای نوآوری حوزه کشاورزی، فرصت ها و تهدیدها بررسی شد.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهر کاشان، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر، عبدالله ایزد پناه نماینده ایذه، حسین رئیسی نماینده مردم میناب، پرویز اوسطی نماینده قروه و جمعی دیگر از نمایندگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی فعال در بخش کشاورزی و محیط زیست در این نشست حضور داشتند.

این نمایندگان با حضور در شتابدهنده کاریز اعتماد با بخشی از فعالیت‌های نوآورانه در این زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا شدند و از بخش‌های گوناگون این شتابدهنده بازدید کردند. کشاورزی و مباحث مرتبط با آن مانند امنیت غذایی حوزه‌ای استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریلست جمهوری و جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری‌های خوبی را انجام داده‌اند تا با نفوذ فناوری و نوآوری به این حوزه شاهد ارتقاء و پیشرفت بیشتر آن باشیم.

شتابدهنده کاریز اعتماد مستقر در دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی، تسهیل فرآیند تجاریسازی ایده‌ها و تبدیل آنها به کسب و کارهای نوپا فعال است. این شتابدهنده با شتابدهی و سرمایه گذاری روی ایده‌های جوانان زمینه رشد آنها را فراهم می‌کند. همچنین برگزاری رویدادهای فناورانه یکی دیگر از فعالیت‌های این شتابدهنده است که برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-10 12:07

افزودن دیدگاه جدید