کد مطلب: 

245383

زیست‌بوم اینترنت اشیاء توسعه می‌یابد

21 سال پیش بود که برای نخستین بار مفهوم اینترنت اشیاء به دنیای دیجیتال راه یافت. مفهومی که کسب‌وکارها را به سمت استفاده از فناوری‌های نوین دیجیتال سوق داد. اینترنت اشیاء فرصتی برای پیوند دنیای فیزیکی و سیستم های مبتنی بر کامپیوتر ایجاد می‌کند. این فرصت با تلاش ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌گیرد.
زیست‌بوم اینترنت اشیاء توسعه می‌یابد

به گزارش سیتنا، مفهوم اینترنت اشیاء تنها در کسب‌وکارهای اینترنتی کاربرد ندارد بلکه به خانه‌های مردم هم ورود کرده است. مثلا خودروهای هوشمند، یخچال‌های هوشمند و خانه‌های هوشمند هم از این مقوله استفاده می‌کنند.

اینترنت اشیا را انقلاب صنعتی بعدی در دنیا می‌دانند. فناوری که زندگی و کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قرار است این مفهوم نوین روش تعامل تمام کسب‌وکارها، دولت‌ها و مصرف‌کنندگان را با دنیای فیزیکی تغییر دهد.

ایران هم به واسطه تبادلات اقتصادی و اجتماعی با دیگر کشورها چاره‌ای جز ورود به این بازار پرسود ندارد. بازاری بزرگ و نوین که قرار است جهان را متحول کند. بر اساس گزارش‌های موجود پیش‌بینی شده تا پایان سال 2020 میلادی حدود 34 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل شوند. یک رقم بزرگ و قابل توجه.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با تاکید بر اهمیت این مفهوم جدید اقدام به تشکیل کارگروه اینترنت اشیا کرده است تا در این کارگروه با رصد اتفاقات و دستاوردهای نوین جهانی در این حوزه، بازیگران آن را دور هم جمع کند و از ظرفیت‌های موجود کشور بهره بگیرد.

شناسایی دانش‎بنیان‌ها، استارتاپ‌ها و فعالان این حوزه مهم‌ترین هدفی است که در این کارگروه دنبال می‌شود. شتاب دهی به توسعه اینترنت اشیا در ایران تنها با ورود توانمندی دانش‌بنیان‌ها و سرآمدان علمی به این حوزه میسر است راهی که از مسیر زیست‌بوم فناوری و نوآوری می‌گذرد.

کارگروه اینترنت اشیاء با هدف کمک به بخش تنظیم‌گری این حوزه و نیز ساماندهی و شکل دهی زیست‌بوم اینترنت اشیا و استفاده از ظرفیت های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری برای ترویج و توسعه عمومی در فناوری‌های نوین شکل گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-10 11:54

افزودن دیدگاه جدید