کد مطلب: 

245309
وزیر ارتباطات در بازدید از پارک فناوری پردیس:

پیشرفت‌های اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان باید مستند شوند/ برای رشد بازار فناوری اطلاعات باید انحصار شکسته شود/ نوآوری و پیشرفت نیاز به نمادسازی دارند/ رشد اقتصادی کشور با تکیه‌بر جوانان و نوآوری آنان، نمونه و مصداق آینده روشن است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از پارک فناوری پردیس تأکید کرد که رشد اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال در کشور ما جهش مناسبی داشته است.
پیشرفت‌های اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان باید مستند شوند/ برای رشد بازار فناوری اطلاعات باید انحصار شکسته شود/ نوآوری و پیشرفت نیاز به نمادسازی دارند/ رشد اقتصادی کشور با تکیه‌بر جوانان و نوآوری آنان، نمونه و مصداق آینده روشن است

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در بازدید از پارک فناوری پردیس با اشاره به بازدیدهای گذشته خود از این پارک، گفت: هم‌اکنون زیرساخت‌هایی باکیفیت و استاندارد بالایی در پارک ایجادشده که نشان می‌دهد جهش بزرگی رخ‌داده است.

وی با اشاره به پارک فناوری پردیس و کارخانه نوآوری آزادی به‌عنوان نمادهای فناوری، افزود: نوآوری و پیشرفت نیاز به نمادسازی دارد و این مراکز به‌عنوان نمادهای پیشرفت باعث افتخار هستند.

آذری جهرمی به بازدید وزرای ارتباطات کشورهای مختلف از این پارک اشاره کرد و گفت: بعد از بازدید این وزرا دیدگاه آنان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

وی به رشد اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: این حجم رشد بالا باید مستند شود و اندازه این اقتصاد در آمارها به‌صورت عدد و رقم مشخص و اعلام شود چراکه این پیشرفت در مراکز جهانی نیز موردتوجه قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان همیشه در بحران‌های مختلف مانند کرونا توانسته‌اند ظرفیت خود را در کمک به کشور نشان دهند.

وی با اشاره به فشار حداکثری دولت ترامپ و هم‌زمان اعلام جهش تولید از طرف رهبر انقلاب، افزود: در چنین شرایطی پیام کارهای انجام‌شده در این مراکز باید به‌صورت روشن به دنیا مخابره شود و به لحاظ سیاسی نیز نشان داده شود که فشار حداکثری کارساز نیست.

آذری جهرمی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ICT در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تأکید کرد: اولویت ما در این دوره توسعه بازار و تثبیت قیمت‌ها بود به‌طوری که هم‌اکنون ۷۰ میلیون نفر به شبکه متصل هستند که همین دسترسی بازار بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کرده است.

وی به سهم ۱۵ و نیم درصدی فناوری اطلاعات در کشورهای پیشرفته از اقتصاد اشاره کرد و افزود: این رقم در ایران شش و نیم درصد است که برای رسیدن به رشد مناسب باید موانع برداشته و انحصار شکسته شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و تهران، گفت: این مراکز در کنار پارک فناوری سجاد و مجموعه پیام باید بتوانند به‌عنوان یک کریدور کامل شکل بگیرند تا بتوانیم به رشد موردنیاز برسیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این دوره تأکید کرد: این رشدی که در حوزه دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال شکل گرفت آن‌هم  در دوره‌ای که بزرگ‌ترین چالش‌ها را داشتیم می‌تواند در تاریخ انقلاب صنعتی چهارم ماندگار شود.

آذری جهرمی در مراسم امضای موافقت‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور برای راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال، این پارک را نماد همکاری اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال عنوان کرد که می‌تواند به رشد نوآوری در کشور کمک کند.

وی افزود: رشد اقتصادی کشور با تکیه‌بر جوانان و نوآوری آنان، نمونه و مصداق آینده روشن است.

وزیر ارتباطات همچنین از راه‌اندازی فاز نخست بزرگ‌ترین مرکز داده شبکه ملی اطلاعات در پارک اقتصاد دیجیتال در مردادماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-08 12:15

افزودن دیدگاه جدید