کد مطلب: 

245275

هم‌گامی برای توسعه زیست‌فناوری

جهان کنونی به دلیل نفوذ خلاقیت‌ها در فناوری، شتاب گرفته و هر روز شاهد تاثیرات و تغییر و تحولات فناورانه ای هستیم که بدون تسلط بر آن و بهره گیری از فرصت های پیش آمده، دستیابی به اقتصاد در حال توسعه و کاهش شکاف ثروتی بین کشورها و فائق آمدن بر عدم تعادل و توازن اقتصادی موجود ناممکن خواهد بود.
هم‌گامی برای توسعه زیست‌فناوری

به گزارش سیتنا، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه نوشته است:

طبعا دستیابی به رتبه اول علم و فناوری در منطقه و سهم موثر ثمردهی اقتصادی و ارزش افزوده از محل ظرفیت های علمی، مستلزم اقدام هماهنگ و همه جانبه متکی بر تقسیم کار ملی خواهد بود.

همچنین استفاده مفید از منابع محدود نیازمند اقدام برنامه ریزی شده متناسب با ظرفیت های آمایش سرزمینی و اقلیمی و پتانسیل های منحصر به فرد در کشور و مدیریت هوشمندانه ظرفیت منابع انسانی دانشی است.

یکی از اقدامات مهم برای هماهنگ‌سازی و افزایش بهرهوری ظرفیت‌ها و فعالیت‌های حوزه فناوری زیستی در سطح کشور، تعیین اولویت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و یکپارچه‌سازی آن به منظور جلوگیری از تعدد تحقیقات بر روی موضوعات واحد و نیز شناسایی موضوعات مهم است.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که برابر اسناد جاری، حمایت، هدایت و هماهنگی موسسات و مراکز فعال و مرتبط با زیست فناوری را بر عهده دارد در نظر دارد با اهتمام ظرفیت‌های فکری نسبت به تهیه اطلس ظرفیت‌های علمی و فناورانه حوزه زیست‌فناوری در کشور اقدام کند.

این کار کمک می‌کند تا با مدیریت بسامان و پیگیری ماموریت محوری در هر واحد علمی، بر یک عرصه اولویت دار اختصاصی و با هدف عمق بخشی به تسلط دانشی و تحقق نیاز کاربردی کشور امکان حمایت های هدفمند اعتباری فراهم شود.

به همین منظور ستاد در تلاش است تا همه مراکز و سازمان های دولتی که به نحوی در حوزه زیست فناوری مشغول به فعالیت هستند را شناسایی کند و با این کار از همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای توسعه حوزه زیست‌فناوری کشور بهره بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-07 12:42

افزودن دیدگاه جدید