کد مطلب: 

245244

نفوذ فناوری‌های دیجیتال در صنایع افزایش می‌یابد

شاید یکی از راه‌های توسعه صنایع استفاده از فناوری‌های دیجیتال باشد. فناوری‌هایی که با دور زدن روش‌های سنتی، چهره‌ای جدید از شیوه مدیریت و فعالیت‌های اقتصادی را ترسیم می‌کنند. در این روش نوین، کارها در بستر فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات با سرعت و شتاب بیشتری پیش می‌رود.
نفوذ فناوری‌های دیجیتال در صنایع افزایش می‌یابد

به گزارش سیتنا، استفاده از فناوری‌های دیجیتال در کسب‌وکارها به حدی جدی و ضروری شده است که برخی کارشناسان معتقدند اگر نتوانیم کسب‌وکارها را به صورت یک لایه در گوشی‌های هوشمند نهادینه کنیم، احتمال نابودی آنها بیشتر خواهد بود. ادعایی ترسناک و نیازمند توجه.

در سال 2011، 10 هزار بانک در اروپا تعطیل شد. این خبر هم تاکیدی است بر ضرورت توسعه کسب‌وکارها بر مبنای فناوری‌های آی‌سی‌تی. یعنی همه خدمات این بانک‌ها آنلاین شد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم نبود. البته این اتفاق تنها به بانک‌ها محدود نمی شود و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در دنیا به شکل دیجیتالی انجام می‌شود. البته این روزها شیوع بیماری کرونا هم به آنلاین شدن فعالیت‌ها دامن زده است.

اما در ایران هنوز برخی مقاومت‌های مدیریتی و اجتماعی مانع شتاب‌گیری دیجیتالی شدن فعالیت‌ها شده است؛ ولی با تلاش‌های صورت گرفته توسط بازیگران این عرصه، اتفاقات خوبی برای ترغیب مردم و ارائه‌دهندگان خدمات اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی به استفاده و ارائه خدمات آنلاین رخ داده است.

هم‌سویی صنایع با فناوری‌های دیجیتال

ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تلاش‌های خود برای نهادینه کردن فعالیت‌ها بر بستر فناوری‌های دیجیتال، درصدد است تا این فناوری‌ها را در صنایع بزرگ و کوچک کشور نفوذ دهد. کاری که هم به تسریع ارائه خدمات و کارایی بالای صنایع کمک می کند و هم دسترسی مردم به خدمات صنایع را تسهیل خواهد کرد.

بر همین اساس هم یکی از اولویت‌های این ستاد در سال جاری افزایش نفوذ و انتشار فناوری‌های دیجیتال در صنایع و افزایش آگاهی‌های عمومی از خدمات و محصولات آنها است. اتفاقی که کمک بزرگی به توسعه اقتصادی صنایع و افزایش توانمندی‌های عمومی خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-06 12:54

افزودن دیدگاه جدید