کد مطلب: 

245221

پست تند حامد بهداد در واکنش به تخریب خانه پرویز مشکاتیان

حامد بهداد در واکنش به تخریب خانه مشکاتیان نوشت: حیف از آن خانه و حیف از پیشینه آن شهر زیبا. بهتر است جلوى این ویرانى را بگیرید و آن بنا را سامان دهید.
پست تند حامد بهداد در واکنش به تخریب خانه پرویز مشکاتیان

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، حامد بهداد، بازیگر سینمای ایران به خبر تخریب شدن خانه زنده‌یاد پرویز مشکاتیان، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در نیشابور واکنش نشان داد.

این بازیگر در صفحه اینستاگرامش نوشت: "براى مردم اصیل و هنرپرور نیشابور کمال تاسف را دارم. براى شهر نیشابور ، شهر فیروزه و موسیقى و خط و شعر و هزاران لعل دیگر متأسفم. براى آن دسته از مسئولین بى کفایت ذى ربط و افراد غیر فرهنگى آن شهر که قدر پیشینهء تاریخى _فرهنگى گرانبهاى آن شهر و مردمش را نه میدانند، و نه اگر حتى بگوییم میفهمند ، بیشتر متأسفم." 

​بهداد در ادامه نوشت: پرویز مشکاتیان و هر هنرمند و ادیب آن خطهء گهر بار هویت نیشابور است. و چه سهل انگارانه نتوانستید از خانهء پدرى مشکاتیان که میتوانست موزه‌اى در شهر نیشابور باشد صیانت کنید. حیف از آن خانه و حیف از پیشینهء آن شهر زیبا. بهتر است جلوى این ویرانى را بگیرید و آن بنا را سامان دهد."

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور درباره تخریب خانه مشکاتیان گفت: این خانه در مراحل پایانی ثبت ملی قرار داشت و مالک آن نیز در جریان روند ثبت آن قرار داشت اما با این حال بدون اطلاع این اداره اقدام به تخریب کرد و حدود ۹۰ درصد این بنا تخریب شد.

محمداسماعیل اعتمادی افزود: امکان بازسازی مجدد بنای تخریب شده وجود دارد چرا که این خانه تاریخی، معماری خاصی ندارد بلکه از نظر شخصیت استاد مشکاتیان و جایگاه وی ارزش فرهنگی دارد که می‌توانست به موزه تبدیل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-05 16:19

افزودن دیدگاه جدید