کد مطلب: 

245218

سرمایه‌گذاری بزوس در استارت آپ لجستیک دیجیتالی Beacon

جف بزوس در یک استارت آپ انگلیسی سرمایه‌گذاری کرده است که قصد دارد از فناوری دیجیتال برای اختلال ایجاد شده در صنعت لجستیک جهانی استفاده کند. فایننشال تایمز در گزارشی به این استارت آپ و سرمایه‌گذاری های جدید انجام شده در آن پرداخته است.
سرمایه‌گذاری بزوس در استارت آپ لجستیک دیجیتالی Beacon

به گزارش سیتنا، استارت آپ Beacon در این دوره بودجه‌ای، 15 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. حالا در کنار آمازون، بنیان‌گذار اوبر، تراویس کالانیک و اریک اشمیت، رئیس سابق گوگل هم قرار دارند.

بزوس دومین سرمایه‌گذار بزرگ در این دور از سرمایه‌گذاری بوده است. رتبه اول سرمایه‌گذاری بنگاه 8VC است که به نظر می‌رسد ارزش تجارت انگلیس آن نزدیک به 60 میلیون دلار می‌رسد.

این شرکت توسط مدیران سابق اوبر، فریزر رابینسون و دمیتری ازمیالوف تأسیس‌شده است که با استفاده از فناوری، مقرون به‌صرفه‌ترین مسیرهای حمل بار را پیدا می‌کند. این شرکت امیدوار است که هر دو سرویس را باهم ارائه دهد. ارزش این دو صنعت 13 تریلیون دلار در سال تخمین زده شده است.

از سازندگان خودرو تا گروه‌های مبلمان از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی مانند DHL، لجستیک پیچیده جهانی را از رزرو کشتی تا تنظیم حمل‌ونقل بعدازآن را انجام می‌دهند.

اما این صنعت به‌شدت متلاشی‌شده است و بسیاری از شرکت‌ها برای تعیین بهترین یا مقرون به‌صرفه‌ترین مسیرها عقب‌مانده‌اند.

استارت آپ Beacon از داده‌های زمانی برای ردیابی محموله‌ها استفاده می‌کند و خدمات مارکت پلیس‌ها به او اجازه می‌دهد تا هزینه و قیمت‌های حمل‌ونقل را کاهش دهد. این گزینه توسط یک الگوریتم به دست می‌آید و بهترین مسیر را نشان می‌دهد.

این شرکت همچنین زنجیره تأمین امور مالی ارائه می‌دهد، خدماتی که شرکت ادعا می‌کند در بین مشاغل حمل‌ونقل کالا بی‌نظیر است.

به گفته رابینسون، بزرگ‌ترین مشکل در لجستیک تقریبا همیشه جریان پول است. چرا که عرضه کننده باید قبل از حمل و نقل، هزینه بار را بدهد و گاهی بار آنها تا به مقصد برسد ماه ها زمان می‌برد.

این شرکت آخرین دور سرمایه‌گذاری را در گسترش تیم 50 نفره‌ای هزینه خواهد کرد تا بتواند مشتریان جدید جذب کند.

Beacon در سال 2018 تأسیس شد اما محصولات و خدمات خود را در سه ماه سوم سال گذشته راه‌اندازی کرده است.

رابینسون پیش‌ازاین مسئول بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا اوبر بوده است، درحالی‌که ازمیالوف، رئیس بخش روسیه اوبر بوده است. مدیر ارشد فناوری این شرکت، پیر مارتین، رئیس سابق مهندسی لجستیک آمازون بوده است.

این شرکت همچنین برای رونق تقاضا از شیوع ویروس کرونا استفاده کرده است، چرا که شلوغی خطوط تأمین در سراسر جهان با بسته شدن کارخانه‌ها در خلوتی و رکود به سر می‌برد.

به گفته رابینسون، با افزایش سرعت دیجیتالی شدن در نتیجه شیوع کرونا، ما معتقدیم حمل‌ونقل بار به روش سنتی متزلزل‌تر از همیشه خواهد بود. از طرفی تولیدکنندگان به دنبال راه‌های بیشتری برای کاهش هزینه هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-05 12:37

افزودن دیدگاه جدید