کد مطلب: 

245210

انتشار تصاویر خصوصی دختر نوجوان برای انتقام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از شناسایى و دستگیرى عامل انتشار تصاویر خصوصى دختر نوجوان در فضاى مجازی خبر داد.
انتشار تصاویر خصوصی دختر نوجوان برای انتقام

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پى مراجعه یکی از شهروندان به همراه دختر نوجوان خود به پلیس فتا و ابراز نگرانى وی مبنى بر انتشار تصاویر خصوصى و محرمانه دخترش، رسیدگى به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات اولیه دریافتند فردى ناشناس با انتشار تصاویر خصوصى و محرمانه از دختر شاکی و انتشار آن در شبکه‌هاى اجتماعى اینستاگرام قصد ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت از وى را داشته است.

این مقام مسئول عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنى و اقدامات پلیسى توانستند سرنخ‌هایى از عامل انتشار تصاویر یافته و پس  از شناسایی هویت متهم که از دوستان فرزند شاکی بود، وی را با هماهنگى مقام قضایى به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان هشدار داد: فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات و انتقام جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری نمایند، چرا که انتشار هرگونه فایل، عکس و نوشته در این فضا به سرعت فراگیر شده و ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد، همچنین کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات خصوصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

این مقام انتظامی از شهروندان در خواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با  کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-05 08:19

افزودن دیدگاه جدید