کد مطلب: 

245168

حمایت حساب کاربری پرطرفدار «ناشناس» از اعتراضات ناشی از مرگ جورج فلوید

حساب‌های کاربری مرتبط با گروه فعال اجتماعی با عنوان «ناشناس» حمایت خود را از اعتراضات جاری مردم آمریکا ناشی از مرگ جورج فلوید، اعلام کرد.
حمایت حساب کاربری پرطرفدار «ناشناس» از اعتراضات ناشی از مرگ جورج فلوید

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، بعضی از این پست‌های این حساب میلیون‌ها بار دیده شده و یا صدها هزار بار به اشتراک گذاشته شده است و این طور که به نظر می‌رسد، کاربران در حال توسعه فعالیت‌های این گروه‌اند.

فعالان اداره‌کننده حساب «ناشناس» زمانی از نیروهای بزرگ فعال اجتماعی در اینترنت بودند که با استفاده از محتواهای آنلاین و اتفاقات دنیای واقعی، دست به اعتراضات گسترده می‌زدند؛ اگر چه در سال‌های اخیر ظاهرا شکل رسانه‌ای و افراد فعال در گروه کاهش پیدا کرده بودند.

در پی اعتراضات اخیر آمریکا تعداد زیادی پست‌ که از نام کاربری «ناشناس» استفاده کرده و حمایت خود را از اعتراضات اعلام کرده‌اند، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

تارنماهای شهر و اداره پلیس مینیاپولیس، هر دو آخر هفته قطع شدند، البته هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت این حملات بوده و این که آیا با این گروه فعال اجتماعی ارتباطی دارد یا خیر.

ویدیویی در فیس‌بوک میلیون‌ها بار دیده شده است. در این ویدیو فردی با ماسک صورت «گای فاکس» و یک پوشش سر حضور دارد که نشان می‌دهد با این گروه در ارتباط است. این فرد با تظاهرکنندگان ابراز هم‌دردی کرده و توصیه می‌کند اعتراضات عمومی را تا اطلاع‌رسانی بیشتر در آینده ادامه دهند.

او با این ویدیو که آشکارا افسران پلیس محلی را مرکز توجه قرار می‌دهد، پلیس شهر مینیاپولیس را به «سابقه بد خشونت و فساد» متهم کرده است.

این پیام در انتها اعلام می‌کند: «ما به سازمان فاسد شما برای اجرای عدالت اعتماد نداریم بنابراین بسیاری از جنایات شما را به جهان نشان خواهیم داد. ما لژیون هستیم. منتظر ما باشید.»

پست‌های دیگری با این ویدیو نزدیک به ۵۰۰ هزار بار ریتوییت شده است. بسیاری از توییت‌های مشابه دیگر هم این توییت را تقویت می‌کنند.

مشهورترین حساب کاربری «ناشناس» در توییتر با عنوان YourAnonNews مجموعه‌ای را از ویدیو و پست‌ و خبر در حمایت از معترضان به اشتراک گذاشته است.

گابریلا کولمن محققی که به طور گسترده از«ناشناس» می‌نویسد، اشاره می‌کند که قسمت عمده این پشتیبانی از سمت طرفداران کی-پاپ است و ادامه می‌دهد که طرفداران این رسته حمایت چشم‌گیری در اعتراضات «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» نشان داده‌اند. آن‌ها حتی موفق شدند نرم‌افزاری را که پلیس دالاس ساخته بود از کار بیاندارند.

به دلیل ماهیت «ناشناس» بودن گروه، هر کس که بخواهد به گروه بپیوندد می‌تواند مدعی شود که عضو گروه است. همین امر باعث شده اعضای این گروه در گذشته بتوانند به حمایت از اهداف مختلف بپردازند؛ از کلیسای ساینتولوژی گرفته تا شرکت سونی.

این گروه در گذشته هم با جنبش «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» علیه توحش پلیس متحد شده بود. مجموعه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۴ بعد از مرگ مایکل براون و تظاهرات فرگوسن، از جمله حرکت‌های فعال این گروه بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-03 13:19

افزودن دیدگاه جدید