کد مطلب: 

245141

آمادگی بانک آینده برای همکاری‌های بیشتر با صندوق نوآوری و شکوفایی

مدیرعامل بانک آینده بر همکاری بیشتر این بانک برای رشد شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: برای ما افتخاری است که در بانک پذیرای تمامی ‌شرکت‌های دانش بنیان باشیم و باور داریم که آینده متعلق به حوزه فناوری و دانش بنیان است.
آمادگی بانک آینده برای همکاری‌های بیشتر با صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش سیتنا، دکتر محمد فطانت در دیدار با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی که روز دوشنبه 12 خرداد ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد بر نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اقتصادی و افزایش GDP در کشور تاکید کرد و گفت: کشورهایی که به دنبال رشد اقتصادی هستند تمرکز بیشتری در حوزه فناوری دارند. شرکت‌های دانش بنیان و SME‌ها بزرگترین موتور محرک اقتصاد کشور را برعهده دارند که ضمن رشد اقتصادی موجب اشتغال برای نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده نیز می‌شوند. بر این اساس ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، اقدام بسیار خوبی بوده است، زیرا افراد صاحب ایده که در ابتدای مراحل اجرایی طرح خود هستند نمی‌توانند مدارک و مستندات بانکی را فراهم کنند بر این اساس صندوق نوآوری با منابع خود می‌تواند از ابتدای زنجیره و تولد شرکت‌ها با آنها همراه باشد.

وی در ادامه افزود: ایران جمعیت جوان، خلاق و نوآور دارد که صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان تامین کننده مالی حوزه نوآوری رسالت بزرگی برای هدایت و استفاده از ایده‌های نوین بر عهده دارد تا ایده‌ها به محصول تبدیل شوند. ما در بانک آینده برای همکاری‌های بیشتر با صندوق نوآوری آمادگی داریم و تا حدی که مقررات اجازه دهد به اکوسیستم نوآوری کشور کمک می‌کنیم. ما می‌توانیم در زیست بوم نوآوری در رقابت با بزرگان دنیا حرکت کنیم بنابراین این حوزه به حمایت‌های مادی و معنوی توامان احتیاج دارد.

مدیرعامل بانک آینده به علاقه‌مندی این بانک برای ورود به بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تسهیلات به مشتریان این شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: برای ایجاد مزیت خرید از داخل برای مشتریان محصولات دانش بنیان باید در حلقه مشتریان این حوزه، تقاضا ایجاد شود تا وارد کنندگان به خرید از ساخت داخل ترغیب شوند. این طرح می‌تواند به فروش بیشتر محصولات دانش بنیان کمک کند. این حوزه حاشیه سود بالایی دارد و اگر اعتباری به خریداران محصولات دانش بنیان داخلی اختصاص داده شود رشد اقتصادی برای این حوزه بیشتر خواهد شد.

فطانت اقدامات صورت گرفته برای مقابله با رکود و رشد شرکت‌های دانش بنیان در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: زحمات و فعالیت‌های صندوق نوآوری برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان در دوران کرونا مشهود بود و در مدت کوتاهی اقدامات پرباری انجام شد.

وی در پایان بر همکاری بیشتر بانک آینده برای رشد شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: ما تمام بضاعت خود را برای رشد این حوزه به کار خواهیم گرفت و با ایجاد یک سیستم چابک می‌توانیم از تمام توان خود در این عرصه استفاده کنیم. برای ما افتخاری است که در بانک پذیرای تمامی‌ شرکت‌های دانش بنیان باشیم و باور داریم که آینده متعلق به حوزه فناوری و دانش بنیان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-02 13:01

افزودن دیدگاه جدید