کد مطلب: 

245121
معاون امور صنایع وزارت صمت، خبر داد:

اجرای سه طرح فروش فوق العاده‌ی خودرو با کف عرضه‌ی 25 هزار دستگاه تا پایان امسال/ اطلاع رسانی جزئیات طرح پیش فروش یک‌ساله‌ی 75 هزار خودرو طی هفته‌ی آتی

معاون امور صنایع وزارت صمت، گفت: تا پایان سال حداقل سه طرح دیگر فروش فوق العاده خودرو را خواهیم داشت که اطلاع رسانی های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
اجرای سه طرح فروش فوق العاده‌ی خودرو با کف عرضه‌ی 25 هزار دستگاه تا پایان امسال/ اطلاع رسانی طرح پیش فروش یک‌ساله‌ی 75 هزار خودرو طی هفته‌ی آتی

به گزارش سیتنا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در جلسه دو هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت طرحی از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی مبنی بر جلوگیری از سوداگری در بازار خودرو ارایه شد و در این طرح پیشنهاد شد که اگر کسی وارد بازار خرید و فروش خودرو شود، مشمول مالیات عایدی بر سرمایه گردد که این طرح در دستور کار دولت است و قرار است نظرات کارشناسی دیگر دستگاه‌ها نیز جمع بندی شود تا پس از بررسی های لازم در قالب مصوبات سران ابلاغ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ثبت نام خودرو، نیز اضافه کرد: اگر متقاضی دریافت خودرو در قرعه کشی برنده بشود اما نتواند وجه خودرو را تکمیل کند، برای شرکت در دیگر طرح های ثبت نام خودرو محدودیتی نخواهند داشت و به خودروسازان در این خصوص نیز دستور داده شد که این محدودیت را بردارند و اگر کسی حائز شرایط یا منتخب نیست در طرح های دیگر پیش فروش یا مشارکت در تولید یا فروش های فوق العاده می تواند مجدداً شرکت کند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه برنامه تحویل خودرو در فروش فوق العاده تا حداکثر سه ماه است، ادامه داد: تا پایان سال حداقل سه مرحله دیگر طرح فروش فوق العاده را خواهیم داشت و به مناسبت‌های مختلف این نوع فروش اطلاع رسانی می‌شود و کف عرضه نیز 25 هزار دستگاه خواهد بود.

صادقی نیارکی گفت: سایت ثبت نام در این مرحله تا روز چهارشنبه باز است و متقاضیان می توانند با داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

همچنین بر اساس مصوبه کمیته خودرو شرط چک برای ثبت نام حذف شده است و یک میلیون تومان باقیمانده از وجه خودرو توسط مشتری در انتهای کار پرداخت می‌شود.

وی در این خصوص افزود: برنامه بعدی ما پیش فروش یکساله با 75 هزار دستگاه خودرو است که هفته بعدی اطلاع رسانی های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: نداشتن پلاک جاری به عنوان یک شرط و محدودیت برای تحقق عدالت در توزیع در 2 طرح فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله هست، اما در طرح مشارکت در تولید یکساله و مشارکت در تولید دو ساله این محدودیت وجود ندارد.

صادقی نیارکی یادآوری کرد: چنانچه شخص ثبت نام کننده و متقاضی دریافت خودرو در موقع ثبت نام اطلاعات غلط بدهد و این موضوع اثبات بشود تا 3 سال حق ثبت نام در بقیه طرح‌ها را ندارد و زیرساختهای لازم برای اعتبار سنجی و راستی آزمایی نیز برای این موضوع فراهم است.

وی همچنین بیان کرد: افرادی که الان پلاک فعال دارند در طرح های مشارکت در تولید یکساله و دوساله که محدودیتی در این خصوص ندارد، می‌توانند ثبت نام و شرکت کنند اما در این دو طرح نیز محدودیت عدم خرید خودرو از دو خودروساز در 36 ماه گذشته نیز وجود دارد که باید این شرط را هم مدنظر قرار بدهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-02 00:24

افزودن دیدگاه جدید