کد مطلب: 

245107

کلاهبرداری با خریداری کارت‌های عابر بانک افراد دیگر در سایت دیوار!

سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری باند چهار نفری کلاهبرداری از سایت دیوار خبر داد و گفت: متهمان به صورت گروهی ضمن خریداری کارت های عابر بانک افراد غیر، از حساب این افراد سواستفاده می کردند.
کلاهبرداری با خریداری کارت‌های عابر بانک افراد دیگر در سایت دیوار!

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی، با اشاره به روند افزایش کلاهبرداری از سایت دیوار در فضای مجازی گفت: با ورود پرونده های متعدد تهران با عنوان برداشت از حساب به پلیس فتا غرب استان موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات اولیه از شکات پرونده ها مشخص شد که نحوه برداشت از حساب ها همگی با ترفندی مشترک صورت پذیرفته است که از همین رو تیم مخصوصی از کارشناسان زبده در پلیس فتا تشکیل شد.

این مقام انتظامی گفت: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی دقیق مستندات ادله دیجیتال جرم، متهمین این پرونده که 4 مرد بودند تحت نظر قرار گرفته و در فرصتی مناسب دستگیر شدند.

سرهنگ موسوی عنوان داشت: متهمین دستگیر شده ابتدا منکر بزه انتسابی شدند ولی در نهایت پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم راهی بجز اعتراف نداشته و اظهار داشتند: به صورت گروهی تصمیم به خریداری کارت های عابر بانک افراد غیر گرفته و از حساب این افراد سواستفاده می کردند.

سرپرست پلیس فتا غرب استان تهران در مورد شیوه و شگرد متهمین این پروندهها عنوان کرد: پس از در اختیار گرفتن این کارتها، متهمین به صورت گسترده در سایت دیوار اقدام به انواع کلاهبرداری های مجازی نمودند که میتوان به تبلیغ فروش خودرو یا اجناس گرانبها و ... اشاره کرد که در ادامه با دریافت مبلغی بعنوان بیعانه، گوشی خود را که سیم کارت آن نیز به نام شخص دیگری است از دسترس خارج می کردند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با توجه به اعترافات متهمین و همچنین بیان نحوه انجام اینکار پرونده تکمیل و به مراجع قضایی ارسال شد و لازم به توضیح است تمهیدات لازم در جهت شناسایی سایر شکات در دست اقدام است.

سرهنگ سید نظام موسوی در ادامه به هموطنان توصیه کرد: در هنگام خرید از سایت دیوار و سایت های مشابه به هیچ عنوان قبل از رویت جنس مدنظر و تایید اصالت جنس مذکور از پرداخت هرگونه وجه بعنوان بیعانه خودداری کنند.

وی همچنین هشدار داد : کسانی که کارت و حساب بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار می دهند باید مد نظر داشته باشند که در صورت بروز هرگونه سوءاستفاده از این حساب ها تمام مسولیت آن برابر قانون بر عهده صاحب حساب بوده و شخصا باید در محاکم قضایی حضور داشته و پاسخ دهد. لذا خواهشمند است به هیچ وجه اطلاعات حساب بانکی خود مخصوصا کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و آموزش های لازم را در زمینه نحوه خرید اینترنتی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir دریافت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-06-01 14:01

افزودن دیدگاه جدید