کد مطلب: 

245073

جدیدترین نسخه سامانه «غزال» صندوق نوآوری و شکوفایی عملیاتی شد

با توجه به گسترش درخواست‌های شرکت‌های دانش بنیان متقاضی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در سراسر کشور سامانه ارائه یکپارچه خدمات صندوق نوآوری موسوم به «غزال» با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی به خدمات و همچنین کاهش مراجعات حضوری و افزایش بهره‌وری، به‌روزرسانی شده است به طوری که در حال حاضر جدیدترین نسخه آن (نسخه 4) عملیاتی شده و برای شرکت‌های دانش بنیان قابل بهره‌برداری است.
جدیدترین نسخه سامانه «غزال» صندوق نوآوری و شکوفایی عملیاتی شد

به گزارش سیتنا، مهندس صادق رسولی، مدیر مهندسی و تعالی سازمانی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد اهمیت سامانه «غزال» خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در  بستر سامانه غزال ارائه می‌شود، لذا بهبود مداوم سامانه از دو منظر نرم‌افزاری و فرایندهای پیاده شده در سامانه برای ارائه خدمات بهتر به شرکت‌های دانش بنیان حائز اهمیت است.

این نسخه نیز با هدف بهبود کاربری نرم‌افزار سامانه غزال در معاونت برنامه‌ریزی طرح و بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده با موفقیت عملیاتی شد.

رسولی، تغییرات ایجاد شده در این سامانه را تشریح کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان در نسخه پیشین سامانه غزال صرفا در صورت ورود به سامانه (با نام کاربری و رمز عبور) می‌توانستند با خدمات صندوق آشنا شده و درخواست خود را ارسال کنند و سایر شرکت‌های فعال در اکوسیستم مانند شرکت‌های فناور و خلاق امکان دسترسی و آشنایی با سبد خدماتی صندوق نداشتند. بر این اساس در این نسخه تمامی خدمات صندوق در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد و متقاضیان دریافت خدمات پس از بررسی و مطالعه شرایط، خدمت مورد نظر خود را انتخاب کرده و با ورود به سامانه درخواست خود را ثبت و ارسال می‌کنند.

مدیر مهندسی و تعالی سازمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: دومین بهبود کاربری سامانه غزال شامل طراحی میز کار برای ارائه درخواست است که در نسخه قبل شرکت‌های دانش بنیان از تک منوی ثبت درخواست، گروه درخواست خود را انتخاب و اصل درخواست خود را پس از طی یک یا دو فرم انتخاب می‌کردند در صورتی که در این نسخه کلیه خدمات در معرض دید شرکت‌ها قرار دارد و آنها تنها با یک کلیک می‌توانند درخواست متناسب خود را انتخاب و ثبت کنند.

رسولی ضمن اشاره به بهبود ظاهری کارتابل و ایجاد بخش اطلاعیه‌ها در سامانه غزال مهمترین مزیت این نسخه جدید را یکسان کردن کارتابل برای شرکت‌های دانش بنیان و کاربران با وجود تعدد پروژه‌ها در سامانه عنوان کرد و گفت: در نسخه قبلی شرکت‌های دانش بنیان پس از ورود به سامانه، خدمات تسهیلات، ضمانتنامه و خدمات توانمندسازی را به صورت دو درگاه مجزا مشاهده می‌کردند و درخواست‌های خود را در دو کارتابل مجزا می‌توانستند پیگیری کنند اما در این نسخه کلیه خدمات در یک کارتابل قابل درخواست و پیگیری است. همچنین امکان حذف پیش نویس ها برای شرکت هایی که تمایلی به ادامه ان ندارند نیز به سامانه اضافه شده است.

وی در پایان به ادامه روند تغییرات سامانه غزال برای کاربری بهتر و تسهیل دسترسی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: سرآغاز پیاده‌سازی خدمات صندوق در بستر فناوری اطلاعات از دی ماه سال 94 بود و در اوایل سال 95 با پیاده‌سازی کاربرگ‌های موجود ارائه خدمات در سامانه غزال، از نسخه صفر بهره‌برداری شد. این مسیر ادامه یافت تا با اهمیت مضاعفی که در دو سال اخیر به توسعه کمی و کیفی سامانه داده شد، امروز شاهد بهره‌برداری از نسخه 4 سامانه «غزال» به مناسبت عید سعید فطر هستیم. این بهبود کیفیت و مزایای آن برای شرکت‌های دانش بنیان ملموس است و بهینه‌سازی ارائه خدمات ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-31 14:40

افزودن دیدگاه جدید