کد مطلب: 

245057

ورود استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس تسهیل می‌شود

شرکت‌های دانش ‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها برای تامین نقدینگی از طریق اخذ تسهیلات بعضاً با مشکلاتی نظیر تایمن وثیقه و مدارک مورد نیاز مواجه می شوند. بازار سرمایه و عرضه اولیه سهام، روش بهینه‌ای است که در صورت ورود صحیح و اصولی می‌تواند یه یک ابزار مالی کار آمد برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور تبدیل شود.
ورود استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس تسهیل می‌شود

به گزارش سیتنا، پیش از این معاونت علمی و فناوری  با حمایت از ایجاد بازار دارایی فکری سعی کرد تا از بسترهای قانونمند در بازار سرمایه به نفع زیست بوم اقتصاد دانش بنیان بهره ببرد.

ورود شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها به بورس اگر با در نظر گرفتن تمام موازین قانونی و مالی همراه باشد و بر اساس اصول درست تحلیل های مرسوم بورسی صورت گیرد، می تواند روشی موثر جهت تامین نقدینگی مورد نیاز این شرکت‌ها باشد.  علاوه  بر تایمن نقدینگی، ورود به بورس می‌تواند گامی باشد در جهت نظم دهی بیشتر به امور مالی، دفاتر و امور اجرایی شرکت‌های دانش بنیان و فناور.

حمایت از ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها به بورس با سه مدل

یکی از صندوق های همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ( صندوق نوآوری و شکوفایی) در این بین، سه مدل حمایتی را برای پشتیبانی از ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها به بورس طراحی کرده است.

سه مدل مشارکت در تشکیل صندوق‌های جسورانه بورسی، هم‌سرمایه‌گذاری و مشارکت در ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌های  کشور  از جمله مدل های طراحی شده‌ای است که می تواند تسهیل گر دسترسی بهتر این شرکت‌ها به ابزارهای مالی نوین باشد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود امکان دسترسی شرکت های دانش بنیان، خلاق، فناور و کلیه استارتاپ‌ها را به منابع مالی مورد نیاز آنهاتسهیل کند. در این بین در یک بازه زمانی 6 ساله  تعداد قابل توجهی صندوق تخصصی در حوزه های مختلف مانند نانو، زیست فناور و نظایر آن تشکیل شده است.

این معاونت همچنین بر اساس توافقات دو جانبه تلاش کرده است تا سیستم بانکی را مجاب کند تا شرایط بهینه تری برای ارائه تسهیلات به شرکت های فناور و دانش بنیان در نظر بگیرند. صندوق نوآروی و‌شکوفایی نیز در این راستا تشکیل شد تا بتواند سرمایه مورد نیاز زیست بوم را به شکلی هدفمند و منطبق با سیاست گذاری های کلان کشور در حوزه فناوری تامین کند.  علاقه مندان برای آگاهی از جزئیات بیشتر حمایت‌های در دست تدوین می‌توانند به سایت این صندوق مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-31 10:48

افزودن دیدگاه جدید