کد مطلب: 

245053

محصولات دانش‌بنیان در صنعت ارتباطات و اطلاعات جایگزین نمونه خارجی شد

متخصصان و محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید 7 محصول کاربردی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات شدند که از لحاظ کیفیت با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند. اکنون سازمان‌ها و اماکن بسیاری این محصولات را استفاده می‌کنند.
محصولات دانش‌بنیان در صنعت ارتباطات و اطلاعات جایگزین نمونه خارجی شد

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آیناز مهاجر مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شبکه ارتباطات طلائی شرق درباره این محصولات گفت: در حال حاضر موفق به بومی‌سازی 7 محصول دانش‌بنیان در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات شده‌ایم. سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب خودرو گلدترکس یکی از این محصولات است که هدف از تولید آن برطرف کردن مشکلات ناشی از عدم نظارت بر منابع خارج از سازمان مانند ماشین آلات و نیروی انسانی در حال حرکت تهیه شده است. با نصب این سامانه موقعیت خودروها قابل تعیین است.

وی ادامه داد: این سامانه اطلاعاتی مانند سرعت، زمان و مکان توقف و حرکت، حجم سوخت مصرفی را در اختیار سازمان مربوطه قرار می‌دهد. پس نصب آن کنترل کاملی بر روی رفت و آمدها به صورت نرم افزاری ایجاد می‌کند. این محصول با کیفیتی مشابه نمونه‌های اروپایی اما هزینه کم‌تر در دسترس قرار دارد. همچنین در مقایسه با نمونه‌های خارجی قابلیت بیش‌تری دارد. ردیاب‌های خارجی اگر بسوزد دیگر قابل استفاده نیست و با توجه به نبود شماتیک و قطعات اصلی آنها در بازار امکان تعمیرات ندارند اما این محصول پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش دارد و بر اساس نیاز سازمان مربوطه می‌توان آن را توسعه داد.

مهاجر همچنین بیان کرد: در حال حاضر 9 هزار دستگاه در سطح کشور از سامانه مدیریت ناوگان گلدنت و ردیاب خودرو گلدترکس در حال استفاده هستند و مراکزی مانند قوه قضاییه، استانداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فردوسی در مشهد، اداره برق و ادارات امور مالیاتی از آن استفاده می‌کنند.

ایجاد امنیت در پرداخت‌ها با محصولی ایران ساخت

وی در بخش بعدی سخنان خود به دیگر محصول دانش بنیان تولید شده در این شرکت دانش بنیان اشاره کرد و افزود: محصول دیگر در حوزه پرداخت الکترونیک است که کاربر را به صورت مستقیم به بانک ارتباط می‌دهد. هدف از سامانه گلدپی، پرداخت غیر حضوری و آنی بدون نیاز به اینترنت و تنها در یک تماس تلفنی است. مزیت آن نیز، امکان پرداخت هر مبلغ دلخواه است. صاحبان کار می‌توانند مبلغ کالا/خدمت خود را در همان تماس تلفنی از مشتری دریافت کنند. مشتری با اتصال به درگاه امن بانکی هزینه را پرداخت می‌کند. این سیستم با مدیریت پرداخت تلفنی خود امکان انواع شارژ مستقیم و غیر مستقیم را می‌دهد. همچنین این سیستم دائم در حال بروز رسانی است. فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های گوناگونی در سطح کشور در حال استفاده از این محصول  برای ایجاد امنیت پرداخت خود هستند.

بر اساس این گزارش، «رهیاب توس» نیز محصول دیگری از این شرکت دانش بنیان است که قابلیت ره‌گیری شناورهای دریایی را ممکن کرده است و این محصول نقشه‌های گوناگون دریایی را به صورت کامل نمایش می‌دهد. موقعیت‌یاب ماهواره‌ای با قابلیت کار با ماهواره‌های GPS و GLONASS محاسبه و نمایش موقعیت بر روی نقشه، قابلیت مسیریابی بر روی نقشه و مشاهده اطلاعات سنسورهای هواشناسی و جایرو از کارکردهای این محصول است.

سهولت ارتباط با مشتری

یکی دیگر از محصولات این شرکت فناور، نرم افزار مدیریت دسترسی کاربران تحت شبکه گلدنت GNAS است. وظایف اصلی این سامانه انجام سه عمل, Accounting   Authentication , Authorization مشترکان در هر شبکه‌ای هست. در کنار اعمال اصلی، سایر امکانات موردنیاز برای مدیریت مشترکین یک شبکه نیز طراحی شده است.

دیگر محصول دانش بنیان این شرکت سامانه مانیتورینگ کیفیت شبکه  پایش است اطلاعات مربوط به کیفیت و کارآیی شبکه(dB) و همچنین کیفیت دیتا  را بر اساس تنظیمات انجام شده به سرور ارسال می کند. اپراتورها بر اساس دسترسی های ارائه شده، اطلاعات را مشاهده خواهند کرد. در این سامانه امکان ارسال اتوماتیک و دستی شکایات نیز موجود است.

ششمین محصول دانش بنیان شرکت گلدنت، BSS شرکت‌های مخابراتی است، که به صورت سامانه مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی شده برای شرکت های مخابراتی برای سهولت ارتباط با مشتری و ارائه خدماتی از قبیل مشاهده ریزمصرف کاربر، لیست تعرفه ها و خرید شارژ و ... تهیه و ارائه می شود.

و آخرین محصول دانش بنیان سامانه ارائه اینترنت بر بستر PUBLIC WI-FI است. سرویس ارائه اینترنت برای کاربران عمومی و بازدیدکنندگان در مجتمع های تجاری، رستوران ها، ایستگاه های قطار، فرودگاه ها، کتابخانه ها، فروشگاه های خیلی بزرگ و سایر مکان‌های عمومی می تواند به درخواست پذیرنده سرویس، به صورت رایگان و یا با امکان خرید بسته های اینترنتی در شرایط مختلف انجام شود و همچنین می توان با تلفیق هر دو حالت به ارائه سرویس اینترنت پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-31 10:06

افزودن دیدگاه جدید