کد مطلب: 

245025

موانع توسعه‌ی کسب‌وکارهای دانشی را مرتفع می‌کنیم

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از ارکان تسهیل‌گر در حوزه دانش، فناوری و نوآوری در کشور، حمایت از جامعه علمی و فناوری کشور را در اولویت کاری خود قرار داده است. آن‌طور که رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری می‌گوید: «در سال جاری معاونت علمی و فناوری به دنبال رفع موانع پیش روی فعالیت کسب‌وکارهای دانشی است.»
موانع توسعه‌ی کسب‌وکارهای دانشی را مرتفع می‌کنیم

به گزارش سیتنا، «رفع موانع کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها» عنوانی برنامه‌ای است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جهش تولید به دنبال تحقق آن است. اتفاقی که تاثیر مستقیمی در توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری دارد.

اسماعیل قادری‌فر، با اشاره به این برنامه ، می‌گوید: اگر بتوانیم موانع موجود سر راه فعالیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری را مرتفع کنیم قطعا به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری خواهیم رسید. اتفاقی که ثمرات خوبی برای اقتصاد کشور دارد.

به گفته وی، یکی از کاربردهای این کسب‌وکارها، تامین نیازهای داخلی کشور است. باید تلاش کنیم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها چالش‌های مهم کشور را مرتفع کنیم.

ایجاد شبکه ارتباطی میان دانش‌بنیان‌ها یکی از این راه‌کارهای زودبازده است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک راهبرد مدنظر است. ارتباط هدفمند و قاعده‌مند میان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ هم می تواند راه‌کار خوبی در این زمینه باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-30 11:48

افزودن دیدگاه جدید