کد مطلب: 

245

آفلاین به جی میل وارد شوید

آفلاین به جی میل وارد شوید

گوگل در مسیر تکامل سیستم عامل "کروم" سرویسی را راه اندازی کرده است که به کاربران اجازه می دهد بدون اتصال به شبکه و روش آفلاین از جی- میل استفاده کنند.

به گزارش سازمان خبری سیتنا به نقل از مهر، گوگل گام دیگری در جهت به تکامل رساندن سیستم عامل و مرورگر "کروم" برداشت. به طوریکه نرم افزار جستجوگر شرکت مانتین ویوو بر روی سیستم عامل و مرورگر "کروم" امکان استفاده آفلاین از بعضی از سرویسهای گوگل شامل "جی. میل"، "تقویم" وDocs را فراهم کرده است.

هدف از این اقدام تضمین دسترسی به ایمیل و سایر سرویسها به صورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال به شبکه است.

کاربران رایانه ها برپایه سیستم عامل "کروم" و کاربران مرورگر کروم بر روی سیستم عاملهای "مک" و "مایکروسافت" نیز می توانند از این سرویس آفلاین استفاده کنند.

برای استفاده از این سرویس، کاربران باید ازChrome Web Store برنامه جانبی "جی. میل آفلاین" را بارگذاری و نصب کنند.

در فاصله چند ساعت پس از راه اندازی این امکانات جدید، این سرویس 5 هزار مرتبه بارگذاری شد که به منزله استقبال از این سرویس است.

برای استفاده از سرویسهای آفلاین "تقویم" وGoogle Docs تنها به یک مرورگر کروم نیاز است. هرچند گوگل اعلام کرده است که علاوه بر "کروم" این سرویسها به زودی برای سایر مرورگرها نیز قابل دسترسی خواهند بود.

براساس گزارش وب نیوز، ساختار این نسخه آفلاین از برنامه پست الکترونیک، تقویم وDocs گوگل بر روی تلفنهای همراه برپایه سیستم عامل آندروئید نیز عرضه خواهد شد.

در این خصوص گوگل توضیح داد: "زمانی که ما کروم بوک، نوت بوکی که صد در صد برپایه وب عمل می کند را معرفی کردیم غیرمستقیم نشان دادیم که درحال کار بر روی عرضه امکان دسترسی آفلاین به برنامه های جانبی وب نیز هستیم و امروز این امکان را به واقعیت تبدیل کردیم."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-05 12:20

افزودن دیدگاه جدید