کد مطلب: 

244961

مدیرعامل آسیاتک: الگوی مصرف مشترکین ثابت به سمت استفاده از محتوای ویدیویی است

مدیر عامل آسیاتک، گفت: در تمام دنیا مصرف مشترکین ثابت به سمت استفاده از محتوای ویدیویی به شدت در حال رشد است و در ایران هم الگوی مصرف به این سمت گرایش پیدا کرده است.
مدیرعامل آسیاتک: الگوی مصرف مشترکین ثابت به سمت استفاده از محتوای ویدیویی است

به گزارش سیتنا، محمدعلی یوسفی زاده از افتتاح پروژه خدمات ابری این شرکت با حضور حسن روحانی رییس جمهوری و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات خبر داد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک با اشاره به سابقه 15 ساله این شرکت به عنوان  فعال بخش خصوصی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: آسیاتک از اولین شرکت هایی است که در توسعه بخش اطلاعات سرمایه گذاری کرده و با راه اندازی دیتا سنترهای استاندارد و حرفه ای خدمات میزبانی اطلاعات را در سطح ملی ارائه کرده است.

وی افزود: در این بخش نیز با هدف تکمیل زنجیره ارزش خدمات این حوزه و بنا به نیازی که در بازار می بینیم توسعه خدمات ابری را شروع کرده ایم از سال 97 با انجام پروژه ها تحقق و توسعه مسیر بلندی را برای ارائه خدمات ابری برنامه ریزی کرده ایم.

یوسفی زاده با اشاره به اینکه حرکت کسب و کارهای به سمت به بهره برداری از فضای مجازی و فناوری های دیجیتال نیازمند این زیرساخت ها است، تصریح کرد: فاز اول این خدمات در مرکز داده برج میلاد به بهره برداری رسیده است که به طور عمده شامل منابع در لایه زیرساخت به عنوان سرویس (Iaas) است و به کسب و کارهای نوپا کمک می کند از هزینه، زمان و دانش فنی ایجاد زیر ساخت بی نیاز شده و تمرکز خود را بر خلاقیت در لایه کسب و کار خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آسیاتک با اشاره به امضا تفاهم نامه با سازمان فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات ابری رایگان به کسب و کارهای نوپا، تصریح کرد: این روند حرکت به سمت«ایران هوشمند» را تسهیل می کند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه انجام شده ابتدای راه است، افزود: برنامه ما توسعه خدمات ابری در مقیاس بسیار بزرگتری است که خوشبختانه با جذب سرمایه در یک پروژه چهار ساله ادامه خواهد داشت و بخش بزرگی از نیازهای کشور در این زمینه را پوشش می دهد.

یوسفی زاده با تاکید بر اینکه با افتتاح این فاز در منطقه میاچ علاوه بر تامین نیاز کسب و کارها نو پا زیر ساخت های مورد نیاز شرکت های بزرگ نیز تامین می شود، گفت: ارائه این خدمات در لایه های Paas و Saas انجام می شود و ارائه خدمات ابری در این مقیاس، برنامه های کلان کشور برای هوشمند سازی و تحول دیجیتال را امکان پذیر می سازد.

مدیرعامل شرکت «آسیاتک» با بیان اینکه ترکیب استفاده از نسل جدید بر روی شبکه مسی و ارائه خدمات فیبرنوری کامل کننده شبکه ثابت در کشور است، گفت: توسعه اینترنت ثابت کمک می کند که فرکانس شبکه موبایل در نقاط دارای اینترنت ثابت اشغال نشود و فرهنگ استفاده محتوایی در بین مشترکان نهادینه شود و این تعادل بین شبکه موبایل و ثابت ایجاد شود که هر کدام در جایگاه خود به مشترکان سرویس با کیفیت ارائه دهند.

یوسفی زاده با اشاره به اینکه 20 درصد سهم بازار اینترنت کشور در اختیار این شرکت است، گفت: با برنامه ای که وزارت ارتباطات برای توسعه یک میلیون پورت در نظر دارد برآورد و برنامه ریزی ما این است که بتوانیم 200 هزار مشترک ADSL را پوشش دهیم.

وی با اشاره به قرارداد مشارکتی این شرکت برای ارائه خدمات عمده‌فروشی زیرساختهای ارتباطی (بیت استریم) که با شرکت مخابرات ایران به امضا رسیده است، اظهار کرد: با اجرایی شدن این قرارداد و با کامل شدن پوشش ارتباطی شرکت در سراسر کشور می توانیم برآورد جذب مشترکان بیشتری را نیز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آسیاتک با بیان اینکه اشتراک رایگان یک ماهه تولیدکنندگان محتوا برای مشترکان اینترنت ثابت می تواند بار ترافیکی دیتای شبکه تلفن همراه را کاهش دهد، گفت: در تمام دنیا مصرف مشترکین ثابت به سمت استفاده از محتوای ویدیویی به شدت در حال رشد است و در ایران هم الگوی مصرف به این سمت گرایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ما بستر ارائه و توسعه محتوای داخلی را بر بستر شبکه ملی اطلاعات داریم. زیرساخت ها و شاهراه ها و شبکه اصلی «شبکه ملی اطلاعات» آماده شده و الان فضای این است که دسترسی نهایی مشترکان را به محتوا و ارتباطات لازم برای دسترسی به محتوا فراهم کنیم تا مشترکان نهایی بتوانند از این حوزه استفاده  کنند.

یوسفی زاده افزود: طرح وزارت ارتباطات باعث فرهنگ سازی و توسعه استفاده مردم از خدمات اینترنت ثابت می شود.

مدیرعامل آسیاتک با اشاره به اینکه تکنولوژی های جدید همواره رفع نیازهای مردم را تسهیل کرده اند و دسترسی آنان را در زمان هایی که برای آن برنامه ریزی کرده اند سریع و تعاملی تر می کنند، گفت: این زمان یک ماهه فرصت خوبی است که مردم شناختی از نیازهای خود در حوزه محتوا و تولید کنندگان آن دست پیدا کنند.

یوسفی زاده با بیان اینکه اشتراک رایگان یک ماهه رسانه های تعاملی (VOD) می تواند به مردم برای شناخت بهتر نیازهای آنها در این حوزه کمک کند، خاطرنشان کرد: مشترکان در این فرصت یک ماهه با روش های استفاده از این تکنولوژی بیشتر آشنا می شوند و در نهایت بهره برداری از این خدمات و پلت فرمها برای آنها استمرار پیدا می کند و اینطور نیست که یک ماه از آنها استفاده کنند و پس از آن نخواهند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی افزود: این یک ماه فرصت بسیار خوبی است تا مردم بتوانند ساختار ابزارهای مختلفی که در این حوزه توسعه پیدا کرده را آزمایش و از میان آنها، نیاز خود و تامین کننده مناسب را انتخاب کنند.

مدیرعامل شرکت آسیاتک با بیان اینکه دارندگان شبکه در دنیا و ایران با چالش ارائه خدمات به خدمات بالادستی شبکه یا OTT و پلت فرم های مختلف رو به رو هستند، تصریح کرد: زمانی که ما در آسیاتک تصمیم گرفتیم خدمات محتوایی تماشاخونه را در کنار خدمات ارتباطی راه اندازی کنیم به این دلیل بود که بتوانیم زنجیره تامین نیازهای مخاطبان را کامل کنیم. به طور قطع یک پلت فرم همه نیازهای مردم را تامین نمی کند و هر کدام از پلت فرم ها با رویکرد های خاصی توسعه پیدا می کنند. هدف ما این بود که مشترکین شبکه آسیاتک و بازار شرکت بتوانند در یک بسته یکپارچه، استفاده از خدمات محتوایی و ارتباطی شبکه اینترنت را همزمان داشته باشند و بر روی آن بتوانیم به مشترکان خدمات ارزش افزوده با دسترسی آسان ارائه کنیم.

یوسفی زاده ادامه داد: استفاده از خدمات تماشاخونه از نظر محتوای داخل پلت‌فرم و ترافیک مصرفی برای مشترکان آسیاتک رایگان است. در حال حاضر راه اندازی و دوره بهره برداری اولیه طی شده و این آمادگی وجود دارد که همه مشترکانی که به شبکه اینترنت دسترسی دارند بتوانند از آن استفاده کنند و به طبع سهم بازار متفاوتی را هم برای پلت فرم تماشاخانه با توجه به اینکه یک برنامه بالادستی و قابل استفاده در تمام شبکه های موجود سیار و ثابت کشور است در نظر داریم.

وی در پاسخ به تقابل سرویس های تعاملی و صدا و سیما با اشاره به اینکه نوع برنامه ها، نیازها و محتواهایی که در پلت فرم های VOD وجود دارد با خدماتی که صدا و سیما ارائه می دهد متفاوت است، تصریح کرد: دنیا و به تبع آن کشور ما وارد نسل جدیدی از ارتباطات و استفاده از محتوا شده است که تعاملی است و از نظر ساختار محتوا و انتخاب مخاطب، اختصاصی شده و با صدا و سیما متفاوت است و این محتواها هر کدام راه جداگانه ای را در جذب مخاطب طی می کنند و استفاده از این پلت فرم ها تاثیر سنگینی بر ساختار صدا و سیما و خدمات برنامه ریزی شده ای که این سازمان ارائه می دهد، نخواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-27 16:25

افزودن دیدگاه جدید