کد مطلب: 

244941

شتاب‌دهنده‌ها صنعت خودرو را متحول می‌کنند

صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع پر چالش و بحث‌برانگیز این روزهای کشور است. صنعتی که نتوانسته پا به پای علم روز و تحولات جهانی گام بردارد. اما این صنعت کاربردی هم مانند دیگر صنایع موجود در کشور تنها یک راه برای هم‌گام شدن با نیارهای امروز دارد و آن هم پیوستن به زیست‌بوم فناوری و نوآوری است.
شتاب‌دهنده‌ها صنعت خودرو را متحول می‌کنند

به گزارش سیتنا، صنعت خودرو در کشور نه رضایت مصرف‌کننده را تامین کرده است و نه سهم درستی در تولید و اشتغال کشور دارد. صنعتی که شاید با ورود دانش‌بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌ها بتواند مسیری فناورانه و نوآورانه پیش بگیرد و تا حدی نیازهای امروز مردم را تامین کند.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از حلقه‌های اتصال زیست‌بوم فناوری و نوآوری به صنایع کشور است درصدد برآمده تا با طراحی مفهومی شتابدهنده تخصصی حوزه جابجایی، تحول این صنعت مهم و بزرگ کشور را کلید بزند.

این کار هم با مطالعه مدل‌های موجود در دنیا و بررسی نیازهای داخلی اجرایی می‌شود. در این طرح قرار است همه بازیگران این عرصه به میدان بیایند و در کنار آن از توانمندی دانش‌بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌ها هم استفاده شود.

اتفاقی که می‌تواند منشا اثری در این صنعت شود. صنعتی که به دلیل عدم رعایت اصول فناورانه و نوآورانه، نتوانسته رضایت حداقلی مصرف کنندگان را کسب کند. اما زیست‌بوم فناوری و نوآوری تنها راه حل این نیاز ملی است و باز هم جوانان توانمند و سرآمدان علمی کشور هستند که می‌توانند این صنعت را از این رخوت و سستی خلاص کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-27 09:48

افزودن دیدگاه جدید