کد مطلب: 

244910

نحوه بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات نظام وظیفه بررسی شد

انواع تسهیلات نظام وظیفه در نظر گرفته شده و شرایط شرکت‌ها و افراد مناسب جهت استفاده از این تسهیلات، موضوع پرسش های مکرر شرکت های دانش بنیان از مسئولین این حوزه است.
نحوه بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات نظام وظیفه بررسی شد

به گزارش سیتنا، به دلیل شیوع  ویروس کووید 19 امکان برگزاری حضوری این همایش فراهم نشد و مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آن را به صورت آنلاین و بر بستر سامانه lms.nimael.com برگزار کرد.

در این رخداد ترویجی، سوالات متعدد مطرح شده در باره  ویژگی های این بسته خدمتی و چگونگی طرح تقاضا برای بهره مندی از آن از سوی مشاور مدعو در این رخداد به صورت برخط پاسخ داده شد.

انواع تسهیلات نظام وظیفه

سبد خدمت در حوزه تسهیلات  نظام وظیفه اقلام مختلفی را در بر می‌گیرد. امریه، پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش بنیان و پروژه جایگزین خدمت در صنایع دفاعی و کشوری  از این جمله است که در مورد آنها در این همایش آنلاین بحث و گفتگو شد.

بر اساس توضیحات مطرح شده در این رخداد ، تسهیلات نظام وظیفه طرح شده در قالب امریه تنها مختص شرکت‌های دانش بنیان است. بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرماندهی ستاد کل نیرو‌های مسلح، این خدمت به صورت سالانه در قالب تعداد مشخصی از افراد،  قابل عرضه به شرکت های دانش بنیان است.

در این نوع از تسهیلات، مدت زمان خدمت آموزشی 2 ماه بوده و فرد متقاضی بایستی با نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به مدت 22 ماه و به صورت حضوری به شرکت دانش بنیان پذیرنده خدمت کند. افراد فارغ التحصیل در رشته‌های نظیر دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی که برگ سبز خود را در یافت کرده اند و دیگر متقاضیان دارای غیبت ثبت شده، نمی‌توانند از این خدمت بهره مند شوند.

پروژه جایگزین خدمت ویژه شرکت‌های دانش بنیان، دومین  مورد در این بسته خدمتی است که آن نیز صرفاً به شرکت های دانش بنیان اختصاص دارد. پروژه جایگزین خدمت ویژه شرکت‌های دانش بنیان به این صورت است که فرد با تعریف و اجرای یک پروژه به مدت حداقل 14 ماه در یک شرکت دانش بنیان و داوری این پروژه توسط کارشناسان فنی هر حوزه فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خدمت خود را در شرکت دانش بنیان مربوطه به انجام می رساند.  بر اساس پیش بینی های انجام گرفته، شرکت های غیر دانش بنیان نیز می‌توانند از این بسته خدمتی استفاده کنند.

پروژه جایگزین خدمت ویژه صنایع دفاعی و کشوری، سومین و آخرین دسته از تسهیلات نظام وظیفه است که برای متقاضیان خدمت در واحد‌های غیر دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم وفناوری نیز قابل استفاده است.  

مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا با آشنا ساختن بیشتر شرکت های دانش بنیان با خدمات در نظر گرفته شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه بیشتری برای بهره مندی این شرکت ها از  این بسته های خدمتی را فراهم کند.

ترویج بیشتر خدمات باعث می‌شود که زمینه استفاده تمام شرکت‌ها از آن فراهم شود و هیچ خدمتی به صورت مبهم باقی نماند. این موضوع  تامین کننده عدالت در خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-26 13:52

افزودن دیدگاه جدید