کد مطلب: 

244749

دانش‌بنیان‌ها مسیر دیجیتالی‌سازی حمل‌ونقل ریلی را هموار می‌کنند

باز هم زیست‌بوم فناوری و نوآوری به میدان آمد تا تحولی فناورانه در صنایع کشور ایجاد کند. این بار قرار است از توانمندی دانش‌بنیان‌های کشور برای دیجیتالی‌ کردن حمل‌ونقل ریلی کشور استفاده شود. ظرفیتی پنهان که چند سالی است گره‌گشای اقتصاد مقاومتی کشور شده است.
دانش‌بنیان‌ها مسیر دیجیتالی‌سازی حمل‌ونقل ریلی را هموار می‌کنند

به گزارش سیتنا، دیجیتالی کردن یک صنعت، به مفهوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی بر بستر اینترنت است. صنعت حمل‌ونقل ریلی هم برای طی این مسیر چاره‌ای جز گذر از جاده دانش‌بنیانی ندارد. به همین دلیل کمیته ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل ریلی کشور به سراغ دانش‌بنیان‌هایی رفته که بتوانند دیجیتالی شدن این صنعت را در مسیری درست و فناورانه هدایت کنند.

بر همین اساس هم این کمیته اقدام به شناسایی مهم‌ترین شرکت‌های داخلی در زمینه دیجیتالی‌سازی حمل‌ونقل ریلی که شامل حوزه‌های خدمات مسافران، مدیریت زیرساخت و تجهیزات متحرک، خدمات بار، تولید و سیگنالینگ می‌شوند، کرده است.

البته که ایران در این حوزه در ابتدای راه است و برای رسیدن به این هدف راهی طولانی در پیش دارد؛ اما شاید برای تسریع این اتفاق رصد، پایش و مطالعه نمونه‌های موفق بین‌المللی موثر و مفید باشد. این کار هم در ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری دنبال می‌شود و بر همین مبنا پروتکل‌ شرکت‌های موفق جهانی در این حوزه را بررسی کرده است.

پروتکل کلی حمل‌ونقل ریلی دیجیتال کشور پس از بررسی‌های نهایی به برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌آهن ارایه شده است تا بر اساس نیازمندی‌های موجود، دانش‌بنیان‌ها طرح‌های خود را آماده و به ستاد ارائه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-20 15:17

افزودن دیدگاه جدید