کد مطلب: 

244655
دبیر سندیکای صنعت مخابرات در دیدار مجازی جهانگیری و آذری جهرمی:

بومی‌سازی تکنولوژی‌ها و افزایش عمق تولید از برنامه‌های اصلی سندیکاست/ میانگین بومی‌سازی فناوری‌های شبکه‌های مخابراتی ثابت، موبایل و پهن باند در سال گذشته به بالای 50 درصد رسید/ برگشت سرمایه در صنعت ICT سریع است؛ لذا سرمایه‌ها به این سمت هدایت شوند

دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات، گفت: بومی سازی شبکه ملی اطلاعات را به عنوان شبکهِ شبکه ها به جد دنبال می کنیم و در برنامه ضربتی سال 99 اکثر تجهیزات برای توسعه تولید داخل خواهد بود.
بومی‌سازی تکنولوژی‌ها و افزایش عمق تولید از برنامه‌های اصلی سندیکاست/ میانگین بومی‌سازی فناوری‌های شبکه‌های مخابراتی ثابت، موبایل و پهن باند در سال گذشته به بالای 50 درصد رسید/ برگشت سرمایه در صنعت ICT سریع است؛ سرمایه‌ها باید به این سمت هدایت شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در دیدار مجازی معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات با فعالان عرصه فاوا، گفت: سندیکا 22 سال سابقه و 150 عضو دارد که یک تشکل کاملا خصوصی مرکب از شرکت های تولیدی، تحقیقاتی و خدماتی فنی مهندسی است.

وی ادامه داد: سندیکا بزرگترین زنجیره تامین اپراتورهای مخابراتی است. بیش از 90 درصد شرکت های عضو سندیکا کاملا خصوصی و بعد از انقلاب تاسیس شده اند. اشتغال مستقیم در شرکت های عضو 30 هزار نفر و غیرمستقیم برای مراحل پیش از تولید و پس از تولید 40 هزار نفر و جمعا 70 هزار نفر است.

رستگار خاطرنشان کرد: تا شش سال پیش سندیکا به عنوان سازنده تجهیزات پسیو و سخت افزارهایی با تکنولوژی پایین معروف بود. اکنون سندیکا دارای شرکت هایی با فناوری پیشرفته و سازنده تجهیزات اکتیو و هوشمند است.

وی ادامه داد: زمانی لیست کوتاهی از محصولات تولیدی داشتیم و اکنون لیست کوتاهی از محصولاتی که تولید نمی شود داریم. بومی سازی تکنولوژی ها و افزایش عمق تولید از برنامه های اساسی سندیکاست.

دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران گفت: با وزارت ارتباطات و سازمانهای وابسته و وزارت صمت ارتباط بسیار نزدیک داریم و امین آنها هستیم. امروز شرکت های عضو سندیکا از تک محصولی به چند محصولی و همچنین ارائه راه حل های جامع رسیده اند.

به گزارش سیتنا، رستگار ادامه داد: در سال گذشته بومی سازی فناوریهای مربوط به شبکه های مخابراتی ثابت به 75 درصد و در شبکه های موبایل و پهن باند به 35 درصد و میانگین آن به بالای 50 درصد رسیده است.

وی گفت: بومی سازی به معنای رسیدن به تکنولوژی و صنعتی کردن آن است، ممکن است درصد بومی شده با درصد خرید داخل شده تفاوتهایی داشته باشد که باید به تدریج این شکاف کوچکتر شود.

رستگار خاطرنشان کرد: در سال 99 در نظر داریم که هم درصد بومی سازی را افزایش دهیم و هم مصرف نهادینه آن را در شبکه ها. ما بومی سازی شبکه ملی اطلاعات را به عنوان شبکهِ شبکه ها به جد دنبال می کنیم و در برنامه ضربتی سال 99 اکثر تجهیزات برای توسعه تولید داخل خواهد بود.

وی ادامه داد: ما با عدم ورود کالای دارای مشابه تولید داخل در اصل موافقیم ولی "ورود مطلقا ممنوع" را جایز نمی دانیم در فناوریهای پیشرفته برای تصمیم گیری باید کارشناسی دقیق انجام شود. جهش تولید نیاز به سرمایه در گردش برای تولید کننده دارد، برگشت سرمایه در ICT سریع است، سرمایه ها باید به این سمت هدایت شود.

رستگار گفت: برای پرداخت بموقع به تولید کنندگان ، اعتبار اسنادی ریالی در قراردادها باید عملی شود. تعرفه های گمرکی برای رقابت کافی نیست، دلیل اصلی محاسبه دلار با نرخ 4200 تومان در عوارض گمرکی است.

وی در پایان گفت: مبارزه با قاچاق فقط در مرزها کافی نیست، تا آخرین بخش خرید و فروش باید روی آن نظارت شود و کارفرمایان کالای بدون شناسنامه را اجازه خرید نداشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-17 13:03

افزودن دیدگاه جدید