کد مطلب: 

244639
آذری جهرمی به مناسبت روز جهانی ارتباطات:

خبرهای خوبی پیرامون تکمیل زیرساخت‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات در راه است/ رشد اقتصادی حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات به چهار درصد از سهم اقتصاد کشور افزایش یافته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گسترش رسانه های مجازی و امن شدن آن ها پس از تحقق شبکه ملی اطلاعات، گفت: این هفته خبرهای بسیار خوبی برای مردم داریم.
خبرهای خوبی پیرامون تکمیل زیرساخت‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات در راه است/ رشد اقتصادی حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات به چهار درصد از سهم اقتصاد کشور افزایش یافته است

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در مصاحبه با برنامه صبحگاهی رادیو گفت وگو با اشاره به توسعه ارتباطات در کشور، گفت: در حال حاضر در کشور با سرمایه گذاری های قابل توجه روبرو هستیم و از طرفی بخش زیادی هم دولت سرمایه گذاری کرده است، خدمات ارتباطی نسل ۳ و ۴ در همه شهرهای کشور برقرار است و نزدیک به ۸۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دسترسی به اینترنت دارند. بیش از ۷۰ میلیون کاربر شبکه اینترنت در کشور داریم و این آمار در بین کشورهای منطقه بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بخش آی.سی.تی در همه حوزه ها اعم از آموزش، سلامت و بانکداری فعال است، افزود: تقریبا هیچ کدام از این حوزه ها بدون استفاده از فضای ارتباطی و امکانات زیرساختی توفیقاتی که در حال حاضر دارند را نخواهند داشت به نوعی موفقیت هایشان وابسته به میزان استفاده از ظرفیت های حوزه آی.سی.تی است و آی.سی.تی هم تلاش کرده بهترین خدمات را برای این مجموعه ها فراهم کند.

رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیش بینی رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم ۴ درصد از سهم اقتصاد کشور، گفت: سهم رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم حدود ۱,۷ درصد و در ابتدای دولت دوازدهم حدود  ۲.۵ درصد بوده و امروز این عدد به ۴ درصد رسیده که عدد قابل توجهی است و نشان از رشد اقتصادی دارد.

آذری جهرمی به محسوس بودن دسترسی به امکانات و فناوری در ایام قرنطینه و شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا در کشورهای مختلف، ما هم با این پدیده مواجه بودیم و می شد فهمید که اگر فناوری اطلاعات و ارتباطات در این چند سال توسعه پیدا نکرده بود، ما با شیوع کرونا به چه وضعیتی گرفتار می شدیم.

 شبکه ملی اطلاعات خبرساز می شود

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده اخباری در مورد تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات اعلام می شود، افزود: این هفته خبرهای بسیار خوبی برای مردم داریم اقداماتی که از دی ماه ۹۸ پس از صدور فرمان ۵ ماده ای مقام معظم رهبری برای تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات پیگیری شده بود به نتایج خیلی خوبی رسیده که در این هفته گزارش آن را به مردم می دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-16 14:25

افزودن دیدگاه جدید