کد مطلب: 

244627

صندوق نوآوری حامی ‌شرکت‌های دانش بنیان برای جهش تولید و توسعه بازار

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات صندوق برای رفع موانع تولید در شرایط کنونی کشور را تشریح کرد.
صندوق نوآوری حامی ‌شرکت‌های دانش بنیان برای جهش تولید و توسعه بازار

به گزارش سیتنا، محمد محمودیان در برنامه «نقش جهش تولید در شرکت‌های دانش بنیان؛ موانع و پیش نیازهای آن» در رادیو گفتگو، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان که می‌خواهند از خدمات مالی صندوق نوآوری وشکوفایی بهره‌مند شوند می‌توانند به سایت غزال مراجعه کرده و از خدمات و تسهیلات توانمندسازی استفاده کنند. شرکت‌هایی که دانش بنیان نیستند نیز در سایت صندوق می‌توانند از مجموعه خدمات تامین مالی و تسهیلاتی صندوق نوآوری اطلاعات کسب کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه بوده صندوق نوآوری و شکوفایی سعی کرده است تا چابک باشد و تسهیلاتی را برای تولید بیشتر اقلام پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا به شرکت‌های دانش بنیان و فناور اختصاص داد و در مواردی کمتر از یک هفته از ثبت تقاضا، تسهیلات به شرکت‌ها تخصیص داده شده است.

محمودیان در مورد رویکرد بانک‌ها در قبال شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ تسهیلات نیز گفت: صندوق از منابع خود در بانک‌ها به عنوان اهرم حمایتی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند و با وجود اعتبار صندوق در نزد بانک‌ها شرکت‌ها می‌توانند خدماتی چون اخذ ضمانت‌نامه را با هزینه کمتر دریافت کنند.

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی از صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان شرکای کاری صندوق نوآوری یاد کرد و گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری با وجود ماهیت غیر دولتی می‌توانند با استفاده از خط اعتباری صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق خدمات مالی ارائه کنند.

محمودیان در مورد تاثیر رشد شاخص‌های بورس در توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش بنیان گفت: با توجه به رشد شاخص‌های بورسی ارزش سهام این شرکت‌ها نیز ارزشمند می‌شود. بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان بورسی توسعه می‌یابد و افراد بیشتری به تیم‌های تحقیق و توسعه اضافه می‌شوند. همچنین اوراق نوآوری در بازار سرمایه خدمت دیگری است که شرکت‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به بخش معاونت سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

وی در مورد موانع و چالش‌های موجود برای توسعه فعالیت و تولید شرکت‌های دانش بنیان گفت: ما باور داریم که هرچه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شود عدم قطعیت کاری کاهش می‌یابد و بیشتر وارد عرصه‌های اقتصادی می‌شوند و می‌توانند برای اهداف بلند مدت برنامه‌ریزی داشته باشند به عنوان مثال صندوق با خدمت حفاظت از مالکیت فکری، فناوری را بیمه می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که هرچه مطالبه‌گری شرکت‌های دانش بنیان بیشتر باشد، پاسخگویی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بیشتر خواهد شد و اگر شرکتی در این زیست بوم نوآوری نیاز خاصی داشته باشد که در سبد خدمات صندوق نباشد ایجاد خواهد شد. صندوق نوآوری و شکوفایی همیشه دست همکاری و دوستی به سمت فعالان این زیست بوم دراز می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-16 10:01

افزودن دیدگاه جدید