کد مطلب: 

244575

بازیابی گوشی‌های هوشمند قدیمی با خانه‌نشینی دوران کرونایی

با شیوع همه‌گیری جهانی کووید-19 بسیاری از روش‌های زندگی تغییریافته و حتی در برخی موارد به گذشته بازگشته است. بر اساس نتایج گزارش منتشرشده، به دلیل خانه‌نشینی و عدم ارتباط حضوری افراد با یکدیگر گوشی‌های هوشمند قدیمی باقابلیت استفاده از اینترنت و شبکه دوباره احیاء شدند.
بازیابی گوشی‌های هوشمند قدیمی با خانه‌نشینی دوران کرونایی

به گزارش سیتنا به نقل از نیوز، نمایندگان مجلس بریتانیا می‌گویند که روش‌های زیادی برای رهایی از انزوا به دلیل عدم حضور در اجتماع به‌صورت آنلاین ظهور کرده است.

یک موسسه خیریه محیط‌ زیست با کمک یک گروه شبکه گوشی‌های همراه سعی می‌کند گوشی‌های هوشمند قدیمی که دیگر استفاده نمی‌شوند را برای افراد نیازمند که به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند به شبکه‌های آنلاین دسترسی ندارند را فراهم کند.

بنیاد هوبوب (Hubub) اعلام کرد: از هر گوشی همراه قابل‌استفاده کنونی چهارگوشی همراه غیرقابل استفاده هستند. به همین دلیل بنیاد مذکور سعی دارد این گوشی‌ها را برای افراد نیازمند جمع‌آوری کند.

این طرح با نام "Community Calling " در ساوت وارک، لندن راه‌اندازی شده است، اما اگر باوجود عدم دسترسی 1.9 میلیون نفر به اینترنت، این طرح موفق باشد، می‌تواند در مناطق دیگر انگلستان نیز اجرا شود.

گاوین الیس، مدیر و بنیان‌گذار هوبوب گفت: " ارتباط اجتماعی از طریق گوشی‌ هوشمند یک راه ساده برای دسترسی به خدمات ضروری، آموزش فرزندان یا ارتباط با دیگران است و اهداء این تلفن‌های هوشمند به افراد نیازمند موجب دسترسی آنان به فعالیت‌های اجتماعی در دوران خانه‌نشینی خواهد شد.

علاوه بر آن، این طرح برای محیط‌زیست نیز مزایایی دارد و از دفع آنها به‌صورت زباله یا سوزاندن آنها نیز جلوگیری می‌شود.

این خیریه در زمان خانه‌نشینی کروناویروس طرح‌های زیادی برای حمایت از افراد نیازمند بی‌خانمان در لندن، برایتون، لیورپول و بیرمنگام با همکاری دیگر مراکز اجرا کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-14 12:32

افزودن دیدگاه جدید