کد مطلب: 

244535

حمایت بلاعوض 1/6 میلیارد تومانی صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت استاندارد در سال ۹۸

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در سال گذشته 340 درخواست برای دریافت حمایت‌های بلاعوض صندوق در حوزه استاندارد ثبت شد که از این میزان، 236 درخواست مربوط به 205 شرکت دانش‌بنیان، تأیید شد.
حمایت بلاعوض 6/1 میلیارد تومانی صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت استاندارد در سال ۹۸

به گزارش سیتنا، دکتر مرضیه شاوردی، جزییات حمایت‌های صندوق در زمینه اخذ مجوزها و استانداردهای داخلی و بین‌المللی را تشریح کرد و گفت: حمایت بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی از مشاوره، دریافت و تمدید استانداردها، سه دسته را پوشش می‌دهد که شامل استانداردهای تخصصی  محصولی، مجوزها و تأییدیه‌های ملی و نیز استانداردهای صادراتی است. در حال حاضر دو بسته حمایتی اول شامل 53 استاندارد و تأییدیه ملی و بسته سوم شامل سه استاندارد صادراتی است که این لیست قابلیت اضافه شدن نیز دارد.

شاوردی در مورد میزان ظرفیت اخذ استانداردها برای شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به تفاوت در میزان هزینه‌ها و فرایند دریافت استانداردها و نیز تفاوت در نوع و توانمندی‌های شرکت‌های متقاضی انواع استانداردهای تخصصی و صادراتی، سقف و درصد حمایت صندوق برای استانداردهای تخصصی و صادراتی متفاوت در نظر گرفته شده است. بر این اساس حمایت از مشاوره، دریافت و تمدید استانداردهای تخصصی، 70 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. مبلغ این حمایت برای مشاوره و دریافت استاندارد تا سقف 20 میلیون تومان و برای تمدید آن تا سقف 10 میلیون تومان است.

وی در ادامه افزود: حمایت از مشاوره، دریافت و تمدید مجوزها و تأییدیه‌های ملی نیز 70 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. مبلغ این حمایت برای دریافت تأییدیه تا سقف 20 میلیون تومان و برای تمدید آن تا سقف 10 میلیون تومان است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد هزینه استانداردهای صادراتی نیز گفت: حمایت از مشاوره، دریافت و تمدید استانداردهای صادراتی، 50 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. مبلغ این حمایت برای مشاوره و دریافت استاندارد تا سقف 100 میلیون تومان و برای تمدید آن تا سقف 50 میلیون تومان است.

شاوردی در مورد تعداد متقاضیان و استانداردهای اخذ شده در سال گذشته نیز گفت: در سال گذشته، 340 درخواست برای دریافت حمایت‌های بلاعوض صندوق در حوزه استاندارد ثبت شد که از این میزان، 236 درخواست مربوط به 205 شرکت دانش‌بنیان تأیید شد.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن فرایند دریافت استاندارد، 37 استاندارد در سال 98 و 7 استاندارد نیز در سال 99 دریافت شده و مدارک آن‌ها برای دریافت حمایت به صندوق ارسال شده است. این 44 استاندارد، شامل 8 استاندارد صادراتی و 36 استاندارد تخصصی و تأییدیه ملی بوده است و مجموع حمایت بلاعوض صندوق برای دریافت این استانداردها 1/6 میلیارد تومان بوده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد نبود استاندارد مورد نیاز شرکت‌ها در فهرست حمایت‌های صندوق گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند درخواست خود برای بررسی و افزودن استاندارد جدید به فهرست حمایت‌های صندوق را ارسال کنند. بدین منظور باید پس از ورود به پورتال توانمندسازی، فرم مرتبط را از صفحه استانداردها به آدرس http://linkpost.ir/Standard-Form دانلود و پس از تکمیل برای ایمیل standard@inif.ir ارسال کنند.

شاوردی در پایان در مورد اخذ استاندارد برای فناوران و استارت آپ‌های غیر دانش بنیان نیز گفت: برخلاف تسهیلات صندوق که مسیر غیرمستقیم برای شرکت‌های غیر دانش‌بنیان و استارت‌آپی وجود دارد، در حوزه توانمندسازی در حال حاضر مسیری برای استفاده شرکت‌های غیر دانش‌بنیان از این خدمات در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-13 11:34

افزودن دیدگاه جدید