کد مطلب: 

244455

مبارزه فناورانه با کرونا؛ تب‌سنج مادون قرمز در کشور با یک‌چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی به تولید انبوه می‌رسد

تب سنج مادون قرمز (لیزری) از جمله محصولاتی است که پس از وقوع اپیدمی ویروس کویید 19، تقاضا در بازار برای آن افزایش یافت. شرکت‌های دانش بنیان و فناور ایرانی نیز بر این اساس برای تولید این محصول اقدام کردند.
مبارزه فناورانه با کرونا؛ تب‌سنج مادون قرمز در کشور با یک‌چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی به تولید انبوه می‌رسد

به گزارش سیتنا، پس از شیوع ویروس کرونا، علائم مختلفی از جمله سرفه، کوفتگی و یا  بروز علائم پوستی برای این بیماری برشمرده شد که  صحت آنها از سوی برخی پزشکان به چالش کشیده شد. با توجه به طیف وسیعی از علائمی که توسط کشورهای مختلف برای این بیماری عنوان شد، در ابتدای همه گیری این ویروس نوعی سردرگمی در برخی مراکز درمانی به وجود آمد.

با این همه شایع ترین علامت این بیماری بروز تب است که متخصصان به اتفاق در مورد آن توافق نظر دارند. بر این اساس به یکباره یک تقاضای بسیار جهشی برای این وسیله به وجود آمد. با توجه به عملکرد نه چندان اطمینان بخش برخی نمونه‌های وارداتی، شرکت های دانش بیان و فناور داخلی خیلی زود دست به کار شدند تا نمونه های با کیفیت داخلی را ایران ساخت کنند. تا کنون تمام نمونه های تب‌سنجی که در شرکت‌های دانش بنیان تولید شده و توانسته است مجوزهای لازم را از جمله مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اخذ کند توانسته است از آزمون های بالینی سر بلند بیرون بیایند.

الناز وفایی مدیر عامل شرکت لیو فناوری هوشمند و یکی از تولید کنندگان این محصول در این‌باره گفت: محصول این شرکت توانایی اندازه گیری تب را از فاصله 1 تا 5 سانتیمتری پیشانی فرد دارد، در حال حاضر به مراجع ذیصلاح اعلام کرده‌ایم که این شرکت توانایی تولید 50 هزار عدد از این محصول را نیز دارا می‌باشد.

وفایی ضمن اشاره به حمایت‌های صورت گرفته توسط معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری، اظهار کرد: خوشبختانه تلاش بسیاری در این معاونت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری که محصولاتی برای مقابله با کرونا تولید می‌کنند، وجود دارد، امیدوار هستیم که دیگر دستگاه‌های متولی نیز با همین جدیت از شرکت‌هایی نظیر شرکت ما حمایت کنند.

مدیر عامل شرکت لیو فناوری هوشمند در ادامه افزود: برخی نمونه‌های وارداتی در فضای آزاد عملکرد مطلوبی ندارند، یعنی اعداد مختلفی را نشان می‌دهند. برای همین برخی مراکز درمانی از کار با آنها امتناع می‌کنند، در حالی که نمونه تولید شده در این شرکت توانسته است، تمام مجوزهای لازم را اخذ کند. این محصول با یک چهارم قیمت نمونه مشابه آلمانی روانه بازار شده است. امیداور هستیم کیفیت این محصول از سوی نهادهای خریداری کننده دولتی در مقایسه با نمونه آلمانی به دقت سنجیده شود و با توجه به تفاوت قیمت اگر این کیفیت برای آنها نیز اثبات شد، در خرید و حمایت از شرکت‌های فناور ایرانی تعلل نکنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-05-11 11:14

افزودن دیدگاه جدید